آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 36807
دوشنبه - 11 بهمن 1400 - 11:39

ساخت سوله‌های جدید مدیریت بحران در پایتخت

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۴۰ سوله مدیریت بحران در چهار سال آینده به مجموع سوله‌های مدیریت بحران تهران اضافه خواهد شد.

ساخت سوله‌های جدید مدیریت بحران در پایتخت

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۴۰ سوله مدیریت بحران در چهار سال آینده به مجموع سوله‌های مدیریت بحران تهران اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، علی نصیری درباره ساخت سوله‌های جدید مدیریت بحران در شهر تهران گفت:‌ در این باره تصمیم های خوبی اتخاذ شد و ما قبل از برگزاری جلسه شورای عالی مدیریت بحران به ریاست، رییس جمهوری یکسری موارد و پیشنهادات از جمله پیشنهاد ساخت سوله‌های جدید مدیریت بحران در تهران را به سازمان مدیریت بحران کشور ارائه دادیم که خوشبختانه عینا پیشنهادات ما در دستورکار شورای عالی قرار گرفته و به تصویب نیز رسید.

وی عنوان کرد:‌ بر این اساس اعلام کردیم که شهر تهران ۴۰ سوله مدیریت بحران کم دارد که باید ساخته شود، پیشنهاد دادیم با توجه به وضعیت موجود این تعداد سوله در چهار سال مدیریت زاکانی در شهرداری و رییسی در دولت برای شهر تهران ساخته شود که به عبارتی می‌شود سالی ۱۰ سوله جدید.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد :‌ البته آنچه که در مورد ساخت سالی ۱۰ سوله گفته شد، به طور میانگین است و اینکه در عمل رخ بدهد یا نه، شاید بر اساس همانچه که تصویب کردیم عملیاتی نشود اما ما این عزم را در شهرداری و دولت ایجاد کردیم که این ۴۰ سوله باید ساخته شود.

نصیری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۳ سوله مدیریت بحران در شهر وجود دارد که باید تعداد آن به ۱۴۳ مورد برسد، درباره اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سوله‌ها نیز به ایسنا اظهار داشت : با توجه به هزینه‌های ساخت و بهره‌برداری و تجهیز پیش‌بینی ما این است که ساخت این سوله‌ها حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره اینکه آیا جانمایی برای ساخت این سوله‌ها نیز انجام شده یا خیر، گفت: برای ساخت این سوله‌ها عمدتا جانمایی انجام شده است. اقدامات اولیه نیز انجام شده و حتی ما برای بودجه سال آینده نیز منابع ساخت پنج سوله را پیش‌بینی کرده‌ایم که البته باید ببینیم که تصویب می‌شود یا خیر.