آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 36463
جمعه - 1 بهمن 1400 - 07:45

امداد رسانی به بیش از ۵۴ هزار نفر در هفته گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: در هفته گذشته ۴ هزار و ۷۲ امدادگر و نجاتگر در ۸۵ شهرستان در کشور به ۵۴ هزار و ۶۶۶ نفر امداد رسانی کردند.

امداد رسانی به بیش از ۵۴ هزار نفر در هفته گذشته

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر گفت: در هفته گذشته ۴ هزار و ۷۲ امدادگر و نجاتگر در ۸۵ شهرستان در کشور به ۵۴ هزار و ۶۶۶ نفر امداد رسانی کردند.

به گزارش گروه حوادث آوای جامعه،  مهدی ولی پور با تشریح جزییات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی عنوان کرد: در هفته گذشته ۸۳۵ عملیات توسط تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال احمر انجام شد که ۴۳۸ مورد آن مربوط به شرایط جوی بود.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه به غیر از استان های گلستان و سمنان عوامل عملیاتی هلال احمر، مشغول ارائه خدمات به هموطنان در ۲۹ استان بودند، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در سراسر کشور به ۵۴ هزار و ۶۶۶ نفر در هفته گذشته امدادرسانی کرده که ۶۸ نفر آن ها به مراکز درمانی منتقل شده، ۲۲ نفر تحت مداوا سرپایی قرار گرفته، ۶ نفر همچنان مفقود هستند و ۸ نفر نیز فوت شدند.

وی افزود: ۷ هزار ۴۹۸ نفر اسکان اضطراری یافته و ۹۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند، همچنین یک هزار و ۷۹۰ خودرو از برف رهاسازی و ۲۰۳ واحد منزل هم از آب تخلیه شد.

ولی پور خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۷۲ نفر روز امدادگر و نجاتگر کادر و داوطلب در قالب یک هزار و ۱۰۰ تیم خدمات خود را به هموطنان ارائه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر همچنین اظهار داشت:  امدادگران و نجاتگران در هفته گذشته ۹۰۹ چادر، ۹ هزار و ۲۹۸ پتو، ۲ هزار و ۹۲۱ موکت، ۲۷ هزار و ۵۱۶ کیلوگرم نایلون، ۳۰۸ شعله والور، ۲ هزار و ۱۶۴ بسته غذایی، ۴۱۹ آب معدنی، ۲ هزار و ۶۱۲ قوطی کنسرو، ۲ هزار و ۲۷۵ نان، ۹۳ کیلوگرم خرما، ۵۳۶ کیلوگرم برنج، یک هزار و ۵۲ بیسکوئیت و ۲۶۵ قند و شکر را بین هموطنان نیازمند توزیع کردند.

به گفته‌ی ولی‌ پور، امدادرسانی در ۸۵ شهرستان، استان های آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، کرمانشاه، قزوین، فارس، کردستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.