پیشنهاد سردبیر » خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 36450
جمعه - 1 بهمن 1400 - 09:00

پایان نخستین جشنواره ملی طراوت با معرفی ۳۷ برگزیده

مدیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری طراوت گفت: نخستین جشنواره ملی طراوت با معرفی ۳۷ برگزیده روز چهارشنبه در ۱۴ بخش در سمنان پایان یافت.

پایان نخستین جشنواره ملی طراوت با معرفی ۳۷ برگزیده

مدیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری طراوت گفت: نخستین جشنواره ملی طراوت با معرفی ۳۷ برگزیده روز چهارشنبه در ۱۴ بخش در سمنان پایان یافت.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه، اختتامیه نخستین جشنواره ملی طراوت با موضوع‌های حجاب از نگاه ادیان و اقوام ، زیبایی های حجاب ، حجاب قانون مداری،حق شهروندی، حجاب شکوه بندگی،کرامت انسانی، نقش مردان در جامعه ای عفیف و حجاب هویت اسلامی ،اصالت ایرانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان، استاندارسمنان، برگزیدگان، مدیران استانی و کشوری در محل پارک موزه دفاع مقدس سمنان برگزار شد.

محمدصادق طحان عنوان کرد: نخستین جشنواره ملی طراوات با محوریت عفاف و حجاب و با هدف رشد،تقویت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب آغازبه کار کرد.

وی افزود: مهلت ارسال آثار تا پایان مهر۱۴۰۰ بود و ۳۸۰ اثر از ۲۶ استان به دبیرخانه جشنواره در ۱۴ بخش اعلامی ارسال شد، با انسجام، هماهنگی و صمیمت آثار خلاقانه ای در موضوع حجاب و عفاف توسط فعالان و هنرمندان دریافت شد و هیات داوران پس از بررسی آثار ۳۷ برگزیده را اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۴ بخش جشنواره ملی طراوات شامل پادکست، مستند رادیویی، نمایش رادیویی، پوستر، عکاسی آماتور و حرفه ای، فیلم کوتاه، موشن گرافیک، نماهنگ، مستند،مقاله، شعر، داستان و بخش ویژه برگزارشد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در مراسم اختتامیه جشنواره طراوت عنوان کرد: موضوع حجاب و عفاف یکی از مسائل اصلی امروز بوده و نیازمند تمرکز، تلاش و انجام اقدامات جدی با گفتمان سازی، ایجاد حساسیت در جامعه، تلاش و برنامه ریزی دستگاه های متولی در این حوزه است.

سردار حمید دامغانی اظهار داشت : با توجه بی توجهی دستگاه های متولی در سالهای گذشته به مساله عفاف و حجاب، جشنواره طراوت فرصت مناسب بازنگری این موضوعات و جدیت در این امر است.

وی افزود: سازمان های اجرایی متولی عفاف و حجاب تاکنون کارکرد مناسبی ندارند و تلاش های بسیاری در این زمینه از سوی نیروهای مردمی و گروه های مختلف صورت گرفته است.

دامغانی با بیان اینکه دشمن بنا و هویت جامعه اسلامی را هویت خانواده می داند، تصریح کرد: حجاب و عفاف مردان و زنان در خانواده محور اصلی است و استحکام خانواده را به دنبال دارد و عفاف و حجاب تنها موضوعی ارزشی نیست و ریشه در عقاید و ایمان افراد دارد.

وی خاطرنشان  کرد: به هر میزان که موضوع عفاف و حجاب نادیده گرفته شود رشد آسیب های اجتماعی را در جامعه شاهد هستیم و بحران کنونی غرب نیز بحران خانواده با نادیده گرفتن جایگاه زنان و از بین رفتن عفاف و حجاب است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: دشمنان به دنبال گسترش بحران خانواده در کشور هستند.

گفتنی است در این دوره از جشنواره « علی البرزی » خبرنگار پایگاه خبری «آوای جامعه» در بخش پادکست حائز رتبه دوم شد.