آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 36259
سه شنبه - 21 دی 1400 - 08:00

کاهش مصرف نمک با استفاده از برف روب های مکانیزه

کاهش مصرف نمک با به کار گیری ۵۵ دستگاه برف روب مکانیزه و جلوگیری از روش های برف روبی سنتی و حفظ محیط زیست، در شمال تهران انجام شده است.

کاهش مصرف نمک با استفاده از برف روب های مکانیزه

کاهش مصرف نمک با به کار گیری ۵۵ دستگاه برف روب مکانیزه و جلوگیری از روش های برف روبی سنتی و حفظ محیط زیست، در شمال تهران انجام شده است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری این منطقه دراختتامیه ممیزى استاندارد بین المللی ایزو ١۴٠٠١:٢٠١۵ که با حضور معاونین، شهرداران نواحی، مدیران ادارات و تیم ممیزی و ارزیابان شنبه ۱۸ دی ماه برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای موضوعات زیست محیطی برای هر سازمانی واجب و الزامی است و سازمان شهرداری ها به دلیل ارتباط مستقیم با مقوله های زیست محیطی نیاز به این ارزیابی ها و استانداردهای بین المللی دارد و منطقه یک به عنوان منطقه پیشرو در کسب استانداردهای زیست محیطی همه تلاش خود را برای ارتقاء این موضوعات و جلب مشارکت های مردمی به کار می گیرد.

خدامی با اشاره به اقدامات زیست محیطی در ستاد برف روبی منطقه یک افزود: یکی از مشکلات سیستم فاضلاب منطقه را موقعیت کوهستانی منطقه و اجرا نشدن کامل شبکه سپتیک است و سیستم اتصال فاضلاب به فاضلاب شهری هنوز به طور کامل در منطقه یک انجام نشده و این اقدام توسط چاه های جذبی در حال انجام است که امیدواریم در سال آینده این شبکه کامل شود.

معاون شهردار منطقه یک رعایت الزامات HSE را در دستور کار معاونت های اجرایی دانست و گفت: همه پیمانکاران و شرکت های اجرایی موظف به رعایت این الزامات هستند و این موضوع در حوزه های عمرانی و ترافیکی بسیار جدی رعایت می شوند.

وی تصریح کرد: آموزش زیست محیطی به عنوان رکن اصل حرکت به سمت توسعه پایدار بین شهروندان، کارمندان، پیمانکاران اجرا شده است و معاونت های اجرایی در این باره برای فرهنگ سازی مناسب در کنار هم قرار گرفته اند تا این مهم در جامعه نهادینه شود.

گفتنی است در این مراسم به طرح ریزى مناسب استاندارد مذکور در سطح منطقه و بیان نقاط ضعف و قوت توسط تیم ممیزی اشاره و توصیه هایی به منظور بهبود عملکرد در پیاده سازی این استاندارد ارائه شد و تیم ممیزی و ارزیابان، گواهینامه ایزو ١۴٠٠٠١:٢٠١۵ را بدون هیچگونه عدم انطباق در سطح منطقه ، تمدید کردند و از پیشرفت عملکرد منطقه نسبت به سال پیش ابراز رضایت کردند.