خبر » زنان و جوانان » نبض جامعه
کد خبر : 36133
شنبه - 18 دی 1400 - 09:00

چگونگی اعمال جریمه غیبت سربازان

مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

چگونگی اعمال جریمه غیبت سربازان

در این گزارش بر اساس ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی درباره غیبت سربازان توضیح داده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح تا سه ماه و در زمان جنگ تا پانزده روز باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح بیشتر از سه ماه و در زمان جنگ بیش از پانزده روز باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

همچنین مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یک سال و در زمان جنگ از دو ماه تجاوز کند، علاوه بر اعمال اضافه خدمت اشاره شده، فراری به حساب می آید و به محاکم عمومی معرفی می‌شوند.

*به چه کسی مشمول غایب گفته می‌شود؟

بر اساس ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام جهت طی دوره ضرورت از سوی معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یا موعد مقرر خود را معرفی نکنند، همچنین مشمولانی که معافیت موقت دریافت داشته‌اند و پس از انقضاء مدت اعتبار، ظرف یک ماه برای تجدید رسیدگی خود را معرفی نکنند، مشمول غایب شناخته می‌شوند.