آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 36088
پنجشنبه - 16 دی 1400 - 10:00

ویژه برنامه عزاداری و سمنو پزان در شرق تهران

این روزها همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) ، به همت سقاخانه حضرت ابوالفضل عباس (ع) در محله جابری منطقه ۱۴ تهران مراسم عزاداری و سمنوپزان، در حال برگزاری است که با استقبال مردم و به ویزه ساکنان شرق تهران همراه شده است.

ویژه برنامه عزاداری و سمنو پزان در شرق تهران

این روزها همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) ، به همت سقاخانه حضرت ابوالفضل عباس (ع) در محله جابری منطقه ۱۴ تهران مراسم عزاداری و سمنوپزان، در حال برگزاری است که با استقبال مردم و به ویژه ساکنان شرق تهران همراه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی آوای جامعه، هر ساله در چنین روزهایی همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) عاشقان و علاقه مندان برای عرض ارادت به اهل بیت دور هم می آیند و مراسم های گوناگون را برگزار می کنند، یکی از این مراسم ها که به رسم هر ساله و با حضور تعداد زیادی از مردم در شرق تهران برگزار می شود مرتبط با فعالیت سقاخانه ای است به نام حضرت ابوالفضل عباس (ع) که همزمان با این ایام برنامه عزاداری، سمنو پزان، تشییع نمادین و دمام زنی را برگزار می کند.

برپایه این گزارش، هر ساله از چند هفته قبل از روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) علاقه مندان و خیران از نقاط گوناگون شهر تهران و دیگر استان ها در محله ای معروف به «جابری» دور هم جمع می شوند و ضمن برنامه ریزی برای ایام شهادت بساط پخت و توزیع نذر سمنو برپا می شود.

گفتنی است، سال گذشته همزمان با سوم جمادی  الثانی با مشارکت خودجوش مردم، بیش از ۲ هزار ظرف سمنو در شرق تهران بین مردم و عزاداران توزیع شد، این مرکز به دلیل فعالیت های گوناگون در مناسب های اجتماعی و مذهبی جامعه در چند سال گذشته مورد توجه مردم پایتخت و به ویژه ساکنان منطقه ۱۴ قرار گرفته است .

 هر ساله در حاشیه مراسم توزیع سمنو در کنار استقبال مردم ، برخی چهره های ، اجتماعی و فرهنگی هم حضور پیدا می کنند.

****************************