ضرورت «مربی محور» به جای «کتاب محوری» در مهد کودک
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ضروری است در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری»، «مربی محور» بود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: ضروری است در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری»، «مربی محور» بود.
به گزارش مهر، علیرضا حاجیانزاده اظهار داشت: سازمان تعلیم و تربیت کودک به فرمان رهبر انقلاب ایجاد و منجر به یکپارچگی در تعلیم و تربیت شده است. از مدیریت یکپارچه مفاهیم مختلفی استخراج میشود و یکی از آن ها این است که مراکز با یک روش کار را پیش ببرند.
حاجیان زاده گفت: از ۸میلیون کودک، بیش از۶میلیون، تمام وقت در اختیار خانواده هستند و تحت پوشش مراکز ما نیستند و به همین منظور یکی از رسالتهای اصلی ما بحث توانمندسازی خانواده ها است و هر خانه را به مثابه یک مرکز می دانیم.
وی عنوان کرد: کودکانی که تحت پوشش مراکز و مهد های ما هستند نیز لازم است با برنامه ریزی های دقیق و کسب آمادگی کافی وارد آموزشهای رسمی مدرسه شوند.
حاجیان زاده افزود: دو وظیفه مهم «نگهداری کودکان با حساسیت بالا به جهت ایمنی» و «بهداشت و سلامت» را بر عهده داریم که مراقبت از بهداشت و سلامت کودکان و همچنین آموزش آنان با محتوا و مدل کار کودکانه نه به صورت آموزش رسمی مدارس، دغدغه اصلی سازمان تعلیم و تربیت کودک است.
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: در مراکز و مهدهای کودک به جای «کتاب محوری» باید «مربی محور» باشیم تا بتوانیم مهارتهای کودکان را ارتقا داده و با یک برنامه ریزی تخصصی امورات را پیش ببریم.
وی گفت: ضرورت دارد دانش مربیان را ارتقا دهیم تا به شکل حرفه ای مهارت ها را کسب کنند و بتوانند تجربیات خود را مبادله کنند، امیدوارم بتوانیم تا پایان سال استانداردهای لازم را ایجاد کرده و مجوز های جدید مراکز را صادر کنیم.