خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 35264
شنبه - 27 آذر 1400 - 08:00

۶۰ محور پژوهشی برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد از تعیین ۶۰ محور پژوهشی برای انجام پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی خبر داد.

۶۰ محور پژوهشی برای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد از تعیین ۶۰ محور پژوهشی برای انجام پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی خبر داد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه، فریدون قربانی با تبریک روز پژوهش گفت: رشد علمی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار، مستلزم پژوهش و تحکیم زیرساخت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و به همین منظور کمیته امداد ۶۰ محور پژوهشی برای انجام پایان‌نامه‌های و رساله‌های دانشجویی را اولویت‌بندی کرده است.

وی با تاکید بر نقش و اهمیت پژوهش در کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور، افزود: در همین راستا ۶۲ طرح پژوهشی کاربردی در زمینه آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و حل مسائل و چالش‌های این نهاد طی یکسال گذشته انجام شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد از فعال‌سازی کمیته علمی و پژوهشی به منظور تسهیل امور پژوهشی در دفاتر استانی کمیته امداد خبر داد و اظهار کرد: اجرای طرح پژوهشی افکارسنجی از خیران و مددجویان به منظور ارتقای کیفیت خدمات از سوی این مرکز انجام شده است.

قربانی با اشاره به طرح‌های ملی در دست اقدام دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد اظهار کرد: طرح بررسی عوامل موثر بر فقر و خروج از فقر مددجویان توسط این مرکز در حال انجام است.

وی عنوان کرد: همچنین طرح سند راهبردی- عملیاتی مشاغل نوین، نوآورانه و دانش‌بنیان و طراحی الگوی برگزاری رویدادهای خلاق کارآفرینی از دیگر طرح‌های در دست اجرای دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد است.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد به طراحی دوره‌های آموزشی مدیریت فضای کسب و کار مشاغل امداد پرداخت و گفت: طرح منطقه‌ای ظرفیت‌ سنجی و توان‌سنجی زکات با مشارکت پنج استان در حال اجرا است.