ایثار اجتماعی » تاپ ایثار اجتماعی » خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 35262
شنبه - 27 آذر 1400 - 08:30

برگزاری پنل علمی آینده‌ پژوهی در بنیاد شهید

پنل علمی آینده‌پژوهی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.

برگزاری پنل علمی آینده‌ پژوهی در بنیاد شهید

پنل علمی آینده‌ پژوهی در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول زاده برگزار شد.

به گزارش گروه ایثار و شهادت آوای جامعه، مجید مؤدی مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این پنل آموزشی به مناسبت هفته پژوهش برگزار شده است گفت: پنل علمی آینده‌پژوهی در بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به نگاه تحولی قاضی‌زاده هاشمی و نیازهای روز بنیاد شهید و امور ایثارگران برای مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح ستاد و از طریق ویدئوکنفرانس برای استان‌ها برگزار شد.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این پنل ایجاد یک دیدگاه مشترک و درک دقیق از دگرگونی‌های محیط است،  تصمیمات مدیریتی و برنامه‌ریزی‌ها باید با نگاهی روبه‌جلو و با پیش‌بینی اتفاقات آینده و توجه بر قطعی نبودن اتفاقات پیش‌رو صورت پذیرد تا آینده سازمان با مخاطره مواجه نشود.

مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: تلاش کردیم با برگزاری این پنل زمینه آشنایی بیشتر مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران با این موضوعات را فراهم کنیم.

یکی از سخنرانی‌های برگزار شده در این پنل نیز درباره آینده جمعیتی ایثارگران بود که موضوع مهم در زمینه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری برای آینده است.

گفتنی است، این همایش توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان با سخنرانی فرهاد رجبی با موضوع رویکردهای آینده‌نگاری و ارتباط آن با تدوین سند راهبردی، حسین ظفری با موضوع رویکردهای تحلیلی و علمی به انواع آینده و چالش‌ها، رضا قیومی پور با موضوع مدل‌های آینده‌نگاری و نحوه نگارش سند آینده‌پژوهی، رضا کیانی با موضوع تعاملاتی در آینده جمعیت ایران، بتول موسوی با موضوع آینده‌پژوهی تغییرات ساختار جمعیتی ۳۰ ساله در ایثارگران، نگاهی به گذشته، حال و آینده برگزار شد.