آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 35246
شنبه - 27 آذر 1400 - 10:00

آموزش‌ های شهروندی در حوزه پسماند در مترو

ناوگان مترو در حال حاضر با عبور و مرور روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بهترین مکان برای اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری است.

آموزش‌ های شهروندی در حوزه پسماند در مترو

برای توسعه فرهنگ شهروندی در مدیریت پسماند تفاهم نامه فرهنگی میان سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به امضا رسید.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در این مراسم تفاهم نامه که در شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار شد، گفت: ۶۳ درصد عبور و مرور شهروندان تهرانی و حتی شهرهای اطراف پایتخت از طریق مترو انجام می شود و این ناوگان در حال حاضر با عبور و مرور روزانه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری بهترین مکان برای اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری است.

وی افزود: ناوگان متروی تهران می تواند محلی برای توسعه آموزش های شهروندی باشد و با تفاهم نامه ای که میان سازمان پسماند و شرکت بهره برداری مترو منعقد شده تلاش داریم بسیاری از آموزش های شهروندی در این باره را در شهر زیر زمینی فرهنگ سازی کنیم.

شایسته عنوان کرد: در ناوگان مترو شاهد حضور همه اقشار جامعه با تمامی سلیقه ها هستیم و این ظرفیت مناسبی برای اجرای برنامه های فرهنگی است و از این ظرفیت مناسب برای هویت بخشی شهر نیز می توان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: در مسیر فرهنگ سازی باید از ابتکارات و الگوهای نوین و جدید استفاده کنیم و در تلاش هستیم در دوره مدیریت جدید شرکت بهره برداری متروی تهران آموزش های شهروندی را در این ناوگان توسعه دهیم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی و تشکیل کارگروه فرهنگی در این باره نیز گفت: با همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو بنا داریم در این باره کارگاه های آموزشی در حوزه های آموزش شهروندی در شهر زیر زمینی را اجرا کنیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: این موضوع مورد تاکید شهردار تهران و اعضای شورای شهر تهران است و در تلاش هستیم از ظرفیت ویژه متروی تهران در توسعه آموزش های عمومی در موضوعات دیگر هم استفاده کنیم.

همچنین در ادامه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: یکی از مشکلات کلانشهر تهران در حوزه پسماند عدم تفکیک زباله و پسماندهای خانگی از مبدا است که همواره مورد تاکید مدیران شهری بوده اما به نتایج قابل قبولی دست نیافته است.

محمد مهدی عزیزی با اشاره به اینکه جلسات متعددی در این باره تشکیل و مقرر شد که از طریق فرهنگ سازی، شهروندان در این مسیر قرار گیرند، افزود: تصمیم گرفته شد با تشکیل کارگروه آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت سازمان پسماند شهر تهران از طریق ناوگان متروی تهران این فرهنگ سازی انجام شود.

وی اظهار داشت: مشوقان محیط زیست تنها هشت درصد از زباله ها را از محل خارج می کنند و مابقی را در منازل مورد استفاده قرار می دهند که بنا داریم از طریق ایستگاه های مترو این مهارت و آموزش های شهروندی را در حوزه مدیریت پسماند به شهروندان ارائه کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران خاطرنشان کرد: وجود زباله ها و شیرابه های خانگی چهره شهر را آلوده کرده و بنا داریم از طریق این کار فرهنگی چهره شهر را از آلودگی خارج کنیم.

نقیب معاون اموراجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و کیخا معاون فرهنگی اجتماعی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز توضیحاتی را درباره اقدامات انجام شده در این باره ارائه کردند.

گفتنی است، در پایان تفاهمنامه یکساله ای با موضوع آموزش شهروندی توسط شایسته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو ی تهران و حومه و عزیزی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به امضا رسید.