خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 3519
شنبه - 11 آبان 1398 - 11:19

درخواست از دولت برای ایجاد شرایط ازدواج

رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران گفت:دولت بایدشرابطی راایجادکندکه خانواده ها بتوانند مخارج خودرا تامین کنندتاجوانها امکان ازدواج داشته باشند.

درخواست از دولت برای ایجاد شرایط ازدواج

رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران گفت:دولت بایدشرابطی را ایجادکندکه خانواده هابتوانند مخارج خود راتامین کنندتاجوانها امکان ازدواج داشته باشند.

به گزارش میزان، محمد جلال عباسی شوازی، رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران گفت: شرایط اجتماعی و اقتصادی باید به گونه ای اصلاح شود که جوانان به ازدواج و فرزندآوری تشویق شوند، اما باید توجه کرد که جمعیت زیاد نیازمند امکانات مناسب است.

وی همچنین گفت: طبق بررسی‌ها ایده آل خانواده‌ها داشتن دو فرزند است، اما بنابر شرایط اقتصادی امکان این امر وجود ندارند؛ بنابراین دولت باید شرایطی را ایجاد کند که خانواد‌ها بتوانند مخارج خود را تامین کنند و جوان‌ها شغل داشته باشند که ازدواج کنند.

این استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه رشد جمعیت کشور ما محدود شده و روند کاهش دارد، افزود: جوانان نباید بر اساس شرایط، ازدواج و فرزنداوری شان را به تاخیر بیاندازند؛ بنابراین نقش خانواده‌ها و دولت بسیار حائز اهمیت است.

عباسی در پاسخ به این پرسش که در دنیا از لحاظ جمعیتی در چه جایگاهی قرار داریم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در جهان کشور هفدهم هستیم،  اما نکته‌ای که قابل اهمیت  داشتن جمعیتی متعادل و سالم است.

رئیس موسسه مطالعات جمعیتی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت کشور ما ۸۳ میلیون نفر است، افزود: رشد جمعیت کشور ما رو به کاهش است و هر چه سریعتر باید برای جلوگیری از مشکلات بعدی برنامه ریزی کرد و شرایط را برای فرزندآوری بیشتر فراهم کرد تا مردم دیگر بدون دغدغه به ایده آل خود درباره تعداد فرزندانشان برسند. همچنین باید به درمان، رفاه، آموزش، امنیت و سایر امکانات جمعیت توجه داشت.