آوای شهر » خبر
کد خبر : 34965
سه شنبه - 16 آذر 1400 - 01:05

تشریح اهداف برگزاری جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: با هدف دانش بنیان کردن شهرها و با مشارکت سازمان های پژوهشی این جشنواره در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

تشریح اهداف برگزاری جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری خلاقانه گفت: با هدف دانش بنیان کردن شهرها و با مشارکت سازمان های پژوهشی این جشنواره در هفته پژوهش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه شهری آوای جامعه،  محمد حسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات شهرداری تهران افزود : جشنواره به صورت مشترک با مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برگزار می‌شود و  هدف از برگزاری مشترک جشنواره، نگاه یکپارچه به موضوعات شهری و روستایی و ارتباط میان حوزه‌های مدیریتی و پژوهشی است.

بوچانی تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب به دو مقوله توسعه دانش و پژوهش توصیه شده است که این موضوع دستاوردهای نوآورانه و خلاقانه را از کجروی‌های مدیریت شهری به سلامتی عبور می‌دهد.

وی به ارتباط با نخبگان محلی و مناطق تهران نیز اشاره کرد که در اولویت این جشنواره قرار دارد و افزود: این جشنواره تلاش می‌کند گام موثری در ارتباط با مراکر علمی پژوهشی ایجاد نماید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: جشنواره در ۱۶ محور و ۵ قالب کتاب، مقاله، پایان‌نامه، طرح پژوهشی و طرح‌های نوآورانه پذیرش آثار داشته است. این جشنواره و مرکز مطالعات به شرایط حال و آینده پایتخت می‌اندیشد و تلاش می‌کند که دانش مراکز دانشگاهی را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

بوچانی به اشاره به اینکه شهرداری‌ها دستگاه‌های اجرایی هستند و به‌کار بردن نتایج پژوهش ها توسط آنها نواقص را می کاهد، گفت: در حوزه حمل و نقل، ساخت و ساز و پسماند با اتکا و الزام به پژوهش می‌توانند این مشکلات را کاهش داد.