آوای شهر » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 34880
شنبه - 13 آذر 1400 - 13:22

ویزیت رایگان افراد معلول با طرح هر محله یک پزشک

طرح هر محله یک پزشک برای رسیدگی به وضعیت سلامت افراد دارای معلولیت به صورت رایگان در سرای محلات منطقه۱۳ و مطب پزشکان اجرایی می شود.

ویزیت رایگان افراد معلول با طرح هر محله یک پزشک

به مناسبت گرامیداشت روز و هفته افراد دارای معلولیت، طرح هر محله یک پزشک در منطقه۱۳ برگزار می شود.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه ۱۳ تهران با اشاره به گرامیداشت هفته معلولان تحت عنوان پیش به سوی دنیای فراگیر ، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری کرونا با راهبری و مشارکت افراد دارای معلولیت گفت : معلولان در جامعه توانسته اند، تاثیر خود را ثابت کنند و نمونه بارز آن فعالیت صادقانه همراه با موفقیت این بزرگواران در عرصه های گوناگون علمی، ورزشی و هنری است.

وی با اشاره به هماهنگی اداره سلامت منطقه با پزشکان داوطلب محلی برای ویزیت رایگان افراد دارای معلولیت افزود: طرح هر محله یک پزشک برای رسیدگی به وضعیت سلامت افراد دارای معلولیت به صورت رایگان در سرای محلات منطقه۱۳ و مطب پزشکان اجرایی می شود.

به گفته وی، دو وبینار تخصصی با موضوع راه های تعامل با افراد دارای معلولیت و پرورش مهارت خودباوری در معلولان به مناسبت هفته ملی افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده که با حضور مجری و کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی و کارشناس ارشد مشاوره به صورت پخش زنده اینستاگرامی برگزار می شود.

شهردار منطقه۱۳ تهران ، معاینه سلامتی درب منازل، اهداء پک های بهداشتی به افراد دارای معلولیت ، اهداء ولیچر و واکر به افراد دارای معلولیت نیازمند ، جشن های محلی برای افراد دارای معلولیت و نشست صمیمی با دبیران کانون معلولان محلات از دیگر برنامه های هفته افراد دارای معلولیت دانست.

وی گفت:  در این هفته از ظرفیت خیرین و NGO ها برای کمک به افراد دارای معلولیت نیازمند منطقه بهره‌گیری می شود.