آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 34643
سه شنبه - 9 آذر 1400 - 07:15

واکسینه شدن ۷ هزار و ۴۰۰ پرنده علیه آنفلوآنزا در تهران

هفت هزار و ۴۰۰ قطعه پرنده در باغ پرندگان منطقه چهار، مجموعه حیات وحش ارم، پارک ملت و مجموعه حیات وحش پردیسان این استان در برابر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند.

واکسینه شدن ۷ هزار و ۴۰۰ پرنده علیه آنفلوآنزا در تهران

سرپرست اداره دامپزشکی تهران گفت: هفت هزار و ۴۰۰ قطعه پرنده در باغ پرندگان منطقه چهار، مجموعه حیات وحش ارم، پارک ملت و مجموعه حیات وحش پردیسان این استان در برابر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا، محمد رحمتی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، اداره دامپزشکی پایتخت طرح پایش و واکسیناسیون را در کلیه مراکز نگهداری طیور در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: بیماری ویروسی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و طیور است که بیشتر از طریق پرندگان وحشی مهاجر عبوری از مناطق متعدد به سایر پرندگان بومی و مهاجر منتقل می‌شود.

رحمتی با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شیوع این بیماری در جمعیت پرندگان پایتخت گزارش نشده است، اظهار داشت : تمام گونه های پرنده نگهداری شده در مراکز پایتخت، توسط تیم های این نهاد شناسایی، پایش و واکسینه می شوند.

سرپرست اداره دامپزشکی تهران با بیان اینکه مهاجرت و اقامت پرندگان مهاجر عامل اصلی نشر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است، گفت: تمامی آزمایش ها در حوزه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان انجام می گیرد.

رحمتی افزود: راهکار مبارزه با این بیماری، تقویت تیم های نظارت، تصمیم و اقدام به موقع است و از سویی، همکاری بین بخشی در بحث مبارزه با بیماری های مشترک بین دام و طیور و انسان، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرمتعارف در پرندگان آزاد پرواز همچون کبوتر و کلاغ، مراتب را برای پیگیری فنی از طریق شماره تلفن ۶۶۵۹۱۰۰۵ به مدیران اداره کل دامپزشکی تهران اطلاع دهند.