آوای شهر » خبر
کد خبر : 3449
چهارشنبه - 8 آبان 1398 - 08:00

ضرورت اقدام زیربنایی عمرانی برای جلوگیری ازآبگرفتگی معابر

دیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: حجم میانگین بارش درتهران ،شب گذشته  بیشترازشنبه ومیزان آن ۲۲ میلیمتر بوده است.

ضرورت اقدام زیربنایی عمرانی برای جلوگیری ازآبگرفتگی معابر

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در برخی نقاط شهر تهران برای جلوگیری از آب‌گرفتگی باید اقدامات عمرانی ویژه‌ای انجام شود گفت:  حجم میانگین بارش درتهران ،شب گذشته  بیشترازشنبه ومیزان آن ۲۲ میلیمتر بوده است.

به گزارش فارس، اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران، درباره بارش باران  در شهر تهران گفت: بارش‌ها در تهران زیاد تر از بارشهای روز شنبه بوده است.

وی افزود: در روز شنبه حجم بارش ۱۶ میلیمتر در تهران اعلام شد اما شب گذشته در ایستگاه هواشناسی مهرآباد این عدد ۱۹ میلیمتر و در ایستگاه شمیرانات ۲۴ میلیمتر اعلام شد.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برای آنکه بدانیم این حجم بارش چقدر بوده است باید یادمان باشد که بارشی که در ابتدای سال تبدیل به سیل شد ۳۰ میلیمتر بود آن هم تنها به مدت ۲۰ دقیقه.

عطایی ادامه داد: این در حالی است که باران دیشب میانگین ۲۰ میلیمتر آن هم به مدت ۱.۵ ساعت به طول کشید که حجم بسیار بالایی به حساب می آید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه روز شنبه و پیش بینی‌های انجام گرفته برای شب گذشته همه مسوولان بیش از پیش به صورت آماده باش بودند و همه نقاطی که پیش از این دچار آب گرفتگی شده بود را زیر نظر داشتند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: شب گذشته به طور کامل با مأموران پلیس راهور در ارتباط بودیم و هر کجایی را که از سوی مأموران پلیس اعلام می‌شد برای رفع آب گرفتگی اقدام می‌کردند.

عطایی افزود: نقاطی که نظیر میدان آزادی یا یادگار امام ورودی تیموری یا حتی امام علی دچار آب گرفتگی شده بود نقاطی است که نیاز مند یک کار عمرانی است و باید اقدامات زیربنایی انجام گیرد اما برای آنکه بتوانیم از میزان مخاطرات بکاهیم تصمیمات مقطعی گرفته شد.

وی گفت: یکی از این اقدامات گذاشتن پمپ‌های مکنه بسیار قوی در این نقاط بود تا آب جمع شده را پیش از آنکه به مشکل تبدیل شود تخلیه کند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که دیشب افتاد این بود که تنها نیم ساعت پس از اتمام باران کل آب جمع شده در معابر فروکش کرده و وضعیت عادی شد.

عطایی درخصوص وضعیت تونل امیرکبیر گفت: پیش از بارش‌های اخیر در تونل امیرکبیر مشکلی برای یکی از لوله‌های انتقال آب ایجاد شده بود که نیازمند یک کار عمرانی بزرگ بود.

وی ادامه داد: این کار عمرانی در حال انجام بود و برای همین استفاده از تونل امکان پذیر نبود در این پروسه ورودی های تونل بسته شده و با نیوجرسی حرکت متوقف می‌شد که شب قبل هم همین اقدام در جریان بود اما آب ناشی از کار عمرانی و باران در آنجا جمع شد.

مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: همین الان اگر به تقاطع اتوبان امام علی و خیابان پیروزی مراجعه کنید می‌بینید که اقدامات عمرانی در حال انجام است.

عطایی افزود: با توجه به آغاز فصل بارش‌ها مدیریت شهری همه تلاش خود را انجام می‌دهد تا چنین حوادثی رخ ندهد.