آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 34378
پنجشنبه - 27 آبان 1400 - 07:15

ایمن سازی ۷۱۰ نقطه بی دفاع شهری در منطقه ۲ تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران از شناسایی مستمر وایمن سازی فضاهای بی‌دفاع شهری و ناایمن در این منطقه خبر داد.

ایمن سازی  ۷۱۰ نقطه بی دفاع شهری در منطقه ۲ تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران از شناسایی مستمر وایمن سازی فضاهای بی‌دفاع شهری و ناایمن در این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،کاظم داودی، با اشاره به ارتباط مستقیم فضای بی‌دفاع شهری با احساس امنیت اجتماعی، گفت: فضاهای بی‌دفاع شهری با توجه به ویژگی‌های کالبدی، زمینه‌ساز بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها است که به تبع آن مدیریت شهری منطقه ،شناسایی و بهسازی این فضاها را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف دستیابی به الگوی مشخص در ارتقاء امنیت زنان در فضاهای شهری درحال اجرا است، افزود: فرآیند شناسایی فضاهای بی دفاع شهری و اجرای طرح رفع مخاطره، طی چهار گام با مشارکت نواحی۹گانه، شهروندان فعال و نیروی انتظامی در حال اجرا است.

معاون شهردار منطقه۲ گفت: ایمن سازی و محصور نمودن فضای متروکه، تعریض معبر وحذف زواید فیزیکی، ساماندهی کارتن خواب ها، تأمین روشنایی بوستان ها و معابر ، نصب تابلوی شناسایی معابر و مرمت آن، رفع موانع دید سطح پل های عابر پیاده، فضاهای سبزشهری و بزرگراه های منطقه، مناسب سازی برای حضور خانواده در فضاهای شهری از طریق واحدهای رسیدگی کننده رفع مخاطره شده است.