آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 34373
پنجشنبه - 27 آبان 1400 - 07:00

حل مشکل قاچاق کتاب با ایجاد راهکارهای قانونی

نایب رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که روز گذشته به همراه شهردار منطقه ۱۱ تهران از کتابفروشی های خیابان انقلاب اسلامی داشت، مشکلات صنفی ناشران و کتابفروشان را بررسی کرد.

حل مشکل قاچاق کتاب با ایجاد راهکارهای قانونی

نایب رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در بازدیدی که به همراه شهردار منطقه ۱۱ تهران از کتابفروشی های خیابان انقلاب اسلامی داشت، مشکلات صنفی ناشران و کتابفروشان را بررسی کرد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، علیرضا نادعلی نایب رییس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ و تعدادی از مدیران شهری در بازدیدی که به مناسبت فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی ( ۲۴تا ۳۰آبان ) از راسته کتاب فروشان خیابان انقلاب داشتند به گفتگو با صاحبان و ذی نفعان این صنف پرداختند.

در این برنامه از کتابفروشی های محور خیابان انقلاب، اتحادیه ناشران کتاب و همچنین بساط گستران کتاب بازدید و مشکلات صنفی فروشندگان و ناشران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نادعلی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از پیشکسوتان این صنف فرهنگی با استماع سخنان مدیران صنعت نشر و فروش کتاب، رسیدگی به مشکلات قاچاق کتاب که امروزه حیات نشر را به خطر انداخته است، با ایجاد راهکارهای قانونی و حمایت از کسب و کارهای مرتبط با کتاب حائز اهمیت دانست و مقرر شد موضوع در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران مطرح شود.

گفتنی است، محور خیابان انقلاب اسلامی در محدوده شهرداری منطقه ۱۱ تهران بزرگترین راسته فرهنگی کشور است که مرجع تهیه و توزیع انواع کتاب اعم از دانشگاهی و غیره است.

مهم ترین معضل این خیابان قاچاق کتاب و فروش کتاب هایی است که از طریق شبکه های غیر مجاز چاپ و توسط دستفروشان توزیع می شوند.