آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 34058
جمعه - 21 آبان 1400 - 08:30

معاینه فنی، ملاک فرسودگی تاکسی‌ ها

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در بحث فرسودگی ناوگان تاکسیرانی با توجه به مصوبه دولت، تغییراتی رخ داد و دیگر سن مطرح نیست و اگر خودرویی دو بار نتواند معاینه فنی را پاس کند به شرایط فرسودگی رسیده است.

معاینه فنی، ملاک فرسودگی تاکسی‌ ها

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در بحث فرسودگی ناوگان تاکسیرانی با توجه به مصوبه دولت، تغییراتی رخ داد و اکنون دیگر سن مطرح نیست و اگر خودرویی دو بار نتواند معاینه فنی را پاس کند به شرایط فرسودگی رسیده است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، مرتضی ضامنی در سی و هفتمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افزود: در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری خوبی با ایران‌ خودرو داریم و امیدواریم با فعال شدن مجموعه ایساکو بتوانیم همکاری‌ها را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به شرایط متفاوتی که در ابتدای زمان نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود داشت، گفت: نوسازی ناوگان در ابتدای سال ۹۵ مطرح شد که طرح نوسازی ۹۰ هزار تاکسی در دستور کار قرار گرفت و شرایط در ابتدای طرح با ادامه متفاوت بود، در ابتدای طرح قیمت تاکسی ۲۶ میلیون و اکنون در اواخر طرح با قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی روبرو هستیم که فرایند نوسازی را بسیار کند کرده است.

ضامنی افزود: امسال یارانه قانون رفع موانع تولید در دو مرحله و به صورت پایلوت توسط وزارت نفت پرداخت شد. مشارکت برخی از شهرها نشان داد که شهرداری‌ها می‌توانند کمک کنند تا فرایند نوسازی سرعت بیشتری بگیرد. امیدواریم در راستای ماده ۸ قانون هوای پاک و با روی کار آمدن دولت جدید نوسازی را سرعت ببخشیم.

وی درباره تعویض مخازن گاز تاکسی ها نیز گفت: در بحث تعویض مخزن گاز ناوگان تاکسیرانی که به سن فرسودگی رسیده‌اند مصوبه‌ای دریافت کردیم که به صورت رایگان این مخازن تعویض شوند. ‌

ضامنی به پایش ناوگان دانش آموزی اشاره کرد و افزود : سامانه پایش ناوگان دانش آموزی تکمیل شد و در بخش امنیت دانش آموز و مباحثی که در حوزه افزایش ایمنی است پس از شیوع کرونا اقدامات به مرحله انجام رسیده و امیدواریم با بازگشایی مدارس هرچه بهتر بتوانیم ارائه خدمت کنیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور افزود: سامانه مشترک اطلاعات سفر در حوزه تاکسی‌های اینترنتی موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد و با ایجاد سامانه سماس تکالیف به مرحله اجرا رسید و منابع درآمدی پایداری برای شهرداری‌ها ایجاد شد. با سامانه سماس امکان پرداخت سوخت به ناوگان تاکسی های اینترنتی فراهم شد و این گلوگاهی است که مدیریت بیشتر شهرداری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد شیوه‌ها و رویکردهای ما در تاکسیرانی متفاوت شود، گفت: کرونا باعث شد استفاده از سیستم‌های الکترونیک و دیجیتال بیشتر شود.

ضامنی اعلام کرد: حمایت هایی پس از شیوع کرونا انجام و تسهیلاتی در اختیار رانندگان قرار داده شد و مجددا صحبت کردیم و امیدواریم این تسهیلات تکرار شود.

وی درباره بیمه تامین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: بحث بیمه رانندگان را توانستیم به جای مطلوب برسانیم و رایزنی‌های بسیاری با کمک مجموعه حمل و نقل وزارت کشور با تامین اجتماعی طی دو سال انجام شد و این خبر خوش را اینجا می‌دهم که دیروز پیامک تعداد افراد اولیه ای که راننده تاکسی نبودند و باید از سیستم حذف می شدند ارسال شده و به زودی افراد جدیدی که باید جایگزین شوند پیامک را دریافت خواهند کرد.