خبر » نبض جامعه
کد خبر : 33962
دوشنبه - 17 آبان 1400 - 07:30

پاسخ به استعلامات وقفی از سامانه میز خدمت

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از امکان پاسخ به استعلامات وقفی از طریق سامانه میز خدمت این سازمان خبر داد.

پاسخ به استعلامات وقفی از سامانه میز خدمت

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه از امکان پاسخ به استعلامات وقفی از طریق سامانه میز خدمت این سازمان خبر داد و گفت: با تعاملی که با سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور داشتیم، سرویس برخطی برای ارتباط با این سازمان برقرار شده که پاسخ به استعلامات وقفی به‌صورت برخط و الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی در ادارات اجرایی امکان‌پذیر و قابل رصد و پیگیری خواهد بود.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه، مجتبی باقرزاده مدیرکل اسناد و ثبتی این سازمان، اظهار داشت: تاکنون استعلامات از ادارات اوقاف به‌ صورت دستی انجام می‌شده و قابل رصد و پیگیری نبوده است، با ایجاد بستر استعلامات وقفی در سامانه میز خدمت، پاسخ به استعلامات وقفی از طریق این سامانه انجام خواهد شد تا هم کیفیت پاسخگویی و استعلامات رصد شود، هم اینکه نسبت به تسریع پاسخ به ارباب‌رجوع در راستای دولت الکترونیک گام بسیار مهمی برداشته باشیم.

وی عنوان کرد: با تعاملی که با سازمان ثبت ‌اسناد و املاک کشور داشتیم، سرویس برخطی برای ارتباط با این سازمان برقرار شده که پاسخ به استعلامات وقفی که از سوی دفاتر اسناد رسمی درخواست می‌شود و همین‌طور همه استعلامات وقفی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی به‌صورت برخط و الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی در ادارات اجرایی امکان‌پذیر و قابل رصد و پیگیری خواهد بود.

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه این اقدام سازمان اوقاف را یک گام بنیادی هم برای تکریم ارباب‌رجوع و رفاه حال آن‌ها هم برای تسریع در پاسخگویی به استعلامات وقفی اشخاص حقیقی و حقوقی دانست و تصریح کرد: ادارات اجرایی ما در سراسر کشور مکلف شده‌اند که از این بستر برای پاسخ به استعلامات وقفی اقدام کنند و هر پاسخی غیر از مسیر سامانه میز خدمت و بستر الکترونیکی، فاقد اعتبار است و اثر قانونی نخواهد داشت.

باقرزاده گفت:  برای مهلت پاسخگویی به استعلامات وقفی سقفی را معین کرده‌ایم که در یک بازه زمانی به این استعلامات پاسخ داده شود.