آوای شهر » خبر » زنان و جوانان
کد خبر : 33875
پنجشنبه - 13 آبان 1400 - 14:12

برپایی بازارچه دست آفریده های زنان کارآفرین

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حمایت شهرداری از کسب و کارهای خانگی گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری تهران، تامین معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار است.

برپایی بازارچه دست آفریده های زنان کارآفرین

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به حمایت شهرداری از کسب و کارهای خانگی گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری تهران، تامین معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی با حضور در بازارچه دست آفریده های زنان کارآفرین در بوستان لاله به بازدید غرفه به غرفه، دیدار چهره به چهره وگفتگو با بانوان کارآفرین پرداخت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به اینکه مشاغل خرد و خانگی در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، بیشتر بازار عرضه و فروش خود را از دست داده‌اند، گفت: بیماری کرونا، در دو سال گذشته لطمه‌ جدی به بدنه‌ کسب و کارهای خرد وارد کرده است، به ویژه بانوان سرپرست خانوار که محوریت منبع درآمد آنان از طریق مشاغل خانگی است. در چنین شرایطی شهرداری وظیفه حمایت از این کسب و کارها را بر خود ملزوم دانسته تا از تعطیلی قطعی آنها جلوگیری کند.

وی افزود: برنامه‌ ما این است در شرایط فعلی که به دلیل واکسیناسیون عمومی، بستر برای فعالیت این کسب و کارها فراهم تر است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اشتغال‌هایی که هنوز تعطیل نشده‌اند و فعالیت دارند را با مدیریت نهادهای مرتبط، در بازارچه‌های شهری مستقر کنیم تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

همچنین به دنبال عرضه محصولات در بازارچه‌های مجازی به طور دائمی برای کارآفرینان هستیم تا اگر شرایط کرونایی ادامه دار بود و محدودیت‌ در برگزاری بازارچه وجود داشت، این کسب و کارها، کمتر دغدغه فروش محصولات خود را داشته باشند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز امکان عرضه محصولات در فضای مجازی برای کارآفرینان فراهم شده است اما نیاز به به تبلیغ دارد تا مخاطبان بیشتری با این محصولات آشنا شوند و فروش کالاهای کسب و کارهای کوچک، رونق بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: در جریان بازدید با مسئولان این بازارچه هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا با همکاری نهادهای هدف، برای رونق و کسب مجوزهای این مشاغل، شرایط برای کارآفرینان تسهیل شود تا بتوانیم وضعیت کارآفرینان و مشاغل خانگی را بیش از پیش، مساعد کنیم.

توکلی‌ زاده گفت: یکی از دغدغه‌های شهرداری تهران، تامین معیشت پایدار زنان سرپرست خانوار است، برای این مسئله چندین راهکار مدنظر است که از این طریق حمایت‌های مورد نیاز کارآفرینان، صورت گیرد، بخشی از این حمایت شامل آموزش مهارت است و بخش دیگر این بسته‌ حمایتی، کمک به اشتغال آنهاست که در مراکز توانمندسازی کوثر صورت می‌گیرد، بخش مهم این چرخه‌ حمایتی، تامین بازار فروش است که با برپایی بازارچه‌های دائمی و فصلی این مسئله برای کارآفرینان، حل خواهد شد.

زهرا بهروزآذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، ضمن همراهی در این بازدید درباره نحوه فعالیت‌های بازارچه‌های شهری گفت: بازارچه بوستان لاله، یکی از بازارچه‌های فصلی ماست که از ۹ آبان ماه در حال برگزاری است، این بازارچه شامل ۵۰ غرفه است که ۸۲ نفر از بانوان فعال در حوزه مشاغل خانگی و مراکز توانمندسازی کوثر در آن حضور دارند و شهروندان می‌‌توانند بخشی از نیازهای خود را با قیمت مناسب‌تر از تولیدکنندگان بدون دخالت واسطه، تهیه کنند. با هماهنگی‌های صورت گرفته با استانداری و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز تهران، به دنبال ایجاد بستری مناسب برای برپایی مداوم بازارچه هایی از این دست در بوستان های گوناگون سطح شهر هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از رویدادهای مهم در پیش روی ما، برگزاری نمایشگاه بزرگ زنان و تولید ملی است که در حال طی کردن فرآیند اداری برای کسب مجوزات برپایی آن هستیم، هدف از برگزاری این نمایشگاه حمایت از کارآفرین‌هایی است که در بحث اشتغال بانوان سرپرست خانوار فعال هستند.

گفتنی است، شهروندان می‌توانند تا ۱۷ آبان ماه از ساعت ۱۱ الی ۲۰ از بازارچه دست آفریده های زنان کارآفرین شهر تهران واقع در بلوار کشاورز، تقاطع خیابان کارگر، بوستان لاله بازدید به‌عمل آورند.