آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 33548
یکشنبه - 2 آبان 1400 - 07:15

جشن‌ و مولودی‌ خوانی در میدان آیینی امام حسین (ع)

شهردار منطقه ۱۲ تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-هنری این منطقه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) به‌ویژه در میدان آیینی امام حسین (ع) خبر داد.

جشن‌ و مولودی‌ خوانی در میدان آیینی امام حسین (ع)

شهردار منطقه ۱۲ تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی-هنری این منطقه به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) به‌ویژه در میدان آیینی امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه ، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: روز ۱۷ ربیع‌الاول، خجسته میلاد ختم‌المرسلین، پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)، پایه‌گذار مذهب شیعه است که این عید بزرگ را بر همه زمین و آسمان‌ها و کل عالم امکان، به‌ویژه حضرت صاحب‌الزمان (عج)، نایب برحقشان، رهبر انقلاب و شیعیان مخلص آن حضرت تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و خدا را سوگند می‌دهم به دو مولود نورانی که سلامت دین و دنیا را به همه عطا فرماید.

یزدی با تشریح ویژه‌برنامه‌های این منطقه به مناسبت این عید افزود: جشن‌های میدانی نظیر جشن میلاد میدان امام حسین ۱ و ۲ آبان، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰، جشن میلاد میدان شهدا، ۱ آبان ساعت ۱۶، جشن میلاد میدان خراسان، ۱ آبان ساعت ۱۶، جشن میلاد محله دروازه شمیران، پارک زابلی، ساعت ۱۸، جشن میلاد محله هرندی، ۲ آبان ۱۶:۳۰ تا ۱۸ و جشن میلاد محله تختی (یاس سفید)، ۲ آبان، ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود؛ همچنین امشب، نورافشانی در میدان هرندی و خیابان ۳۰ تیر برپا خواهد بود.

وی ضمن تبریک هفته وحدت از بازدید از خانواده شهدای اهل تسنن و خانواده شهدای مدافع حرم در تاریخ یک آبان خبر داد و  خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی، هنری نیز همه‌روزه در میدان آیینی امام حسین (ع)  برگزار خواهد شد که این مسابقات با مشارکت سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و در فضای مجازی، کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی منطقه در حوزه نقاشی، خوشنویسی داستان‌های کوتاه و پادکست‌ها به اجرا درمی‌آید.

شهردار قلب طهران از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت را آذین‌بندی سراها به صورت مسابقه در محلات و اهدای جوایز به بهترین آذین‌بندی‌ خانه‌ها و بالکن‌ها معرفی کرد و افزود: نشر قصه‌های بهشتی شامل تهیه کلیپ کوتاه از داستان‌های مرتبط با پیامبر رحمت (ص)، برگزاری نمایشگاه‌های نگارگری با موضوع پیامبر رحمت به صورت مجازی، همچنین در نگارخانه گنج پنهان و البته اهدای ارزاق مثل همیشه و این‌بار به نام پیامبر رحمت (ص) از جمله این برنامه‌هاست.

یزدی در نهایت درباره تجهیز کتابخانه‌ها به این مناسبت گفت: در این حوزه، سفارش کتاب‌ها انجام شده و امیدواریم تا هفته کتاب و کتابخانی، این کتاب‌ها به سراهای محلات برسد.