آوای شهر » خبر » محیط زیست » نبض جامعه
کد خبر : 33226
دوشنبه - 26 مهر 1400 - 07:15

اکران فیلم مستند «شهر زنده» با موضوع تنوع زیستی

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اکران فیلم مستند تنوع زیستی شهر تهران با عنوان «شهر زنده» خبر داد.

اکران فیلم مستند «شهر زنده» با موضوع تنوع زیستی

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اکران فیلم مستند تنوع زیستی شهر تهران با عنوان «شهر زنده» خبر داد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، «شینا انصاری» با بیان اینکه مستند تنوع زیستی شهر تهران به سفارش اداره کل محیط زیست و از سوی خانم فولادوند و آقای محمدحسین نظری مستندسازان حوزه محیط زیست تهیه و تولید شده است، گفت: این مستند با عنوان «شهر زنده» در روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه در پردیس سینمایی چارسو اکران می شود.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار اظهار داشت: معتقدیم تهرانِ برجای‌مانده از ساخت و سازها و توسعه بی‌رویه و ناموزون، همچنان می‌توان ردپایی از طبیعت و تنوع زیستى با ارزشی را مشاهده کرد و اگر شهروندان از محیط‌زیست پیرامون خود آگاهی داشته و زیست‌مندان آن را بهتر بشناسند در می‌یابند که شهر به عنوان یک مجتمع زیستی واقع شده در بستر طبیعت، مکانی برای زندگی انسان‌ها نیست و تمامی موجودات زنده در آن حق حیات دارند و عمده آنان به ‌نحوی رفتار خواهند کرد تا سایر موجودات زنده اعم از گیاهان و جانوران نیز در محیط‌های شهری قادر به بقا باشند و با انسان همزیستی کنند.

به گفته انصارى مستند تنوع زیستى«شهر زنده» به منظور ارتقاء آگاهی شهروندان نسبت به تنوع زیستی تهران تهیه شده و اهمیت حفاظت و حراست از زیستگاه‌های طبیعی پایتخت و تداوم بقای گونه‌های گیاهی و جانوری را به عنوان سرمایه‌های طبیعی شهر آشکار نموده است.

وی افزود: این مستند پس از اکران مذکور، در بوستان ها، اماکن عمومی و مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران اکران عمومی خواهد شد.

وی گفت:  پخش مستند تنوع زیستی شهر تهران با عنوان «شهر زنده» از شبکه مستند صدا و سیما نیز در دستورکار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار قرار دارد.