آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 32972
دوشنبه - 19 مهر 1400 - 09:30

رونمایی از پروژه‌ های هوشمند سازی پلیس

پروژه‌های هوشمندسازی پلیس در دومین روز از هفته نیروی انتظامی با عنوان «پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی» رونمایی شد.

رونمایی از پروژه‌ های هوشمند سازی پلیس

پروژه‌های هوشمندسازی پلیس در دومین روز از هفته نیروی انتظامی که با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی نامگذاری شده است، رونمایی شد.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه ، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم رونمایی از این پروژه ها با بیان اینکه از سال‌های گذشته گام‌های خوبی در زمینه هوشمندسازی خدمات پلیس برداشته شده است، افزود: هوشمند سازی پلیس اصل و ضرورت است زیرا مردم در سراسر کشور با ناجا در ارتباط هستند و خدمات دریافت می‌کنند و نیروی انتظامی در ارائه این خدمات پیشتاز است.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با شروع هفته ناجا و تاکید بر ارائه خدمت سریع به مردم گفت: مردم باید خدمات هوشمند ناجا را در زندگی خود احساس کنند.

فرمانده ناجا گفت: داده‌های ناجا داده‌های خوبی است و باید بتوانیم حاکمیت و تحلیل خوبی از این داده‌ها داشته باشیم و در عصر کنونی با اشراف اطلاعاتی از این داده‌ها در ماموریت‌های ناجا از آن استفاده کنیم.

*ارائه آنلاین اطلاعات به ۱۳ دستگاه

سردار احمد دولت‌خواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا نیز در این مراسم با بیان اینکه پلیس با راه‌اندازی سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به دنبال ارائه خدمات گوناگون در بستر فضای مجازی و تسهیل در خدمات به مردم است از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرد داده‌های سایر سازمان‌ها را برای برقراری امنیت در اختیار پلیس قرار دهد.

به گفته وی، ۳۰ سازمان از نیروی انتظامی داده دریافت می‌کنند و همچنین به ۱۳ سازمان به صورت برخط داده ارائه می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا گفت: امروز در حوزه حمایت از سامانه‌های امنیتی داخلی دچار خلاء‌هایی هستیم این در حالی است که متاسفانه در زمینه سامانه‌های بومی خلاء‌هایی داریم که باید جبران شود،  پلیس خواستار استفاده از شبکه‌ ملی اطلاعات است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح‌های هوشمندسازی پلیس باید حمایت‌ مالی کند.

*خدمات جدید APP اپلیکیشن «پلیس من»

اپلیکیشن «پلیس من» شامل طرح توسعه تبادل الکترونیکی پرونده با قوه قضاییه، تحقیق غیر حضوری و تصویری برخط متهمان، صدور پروانه کسب الکترونیکی اماکن با اصناف و گشت هوشمند انتظامی می‌شود.

شهروندان می‌توانند در APP پلیس من کارهای شماره‌گذاری اینترنتی خودرو، ثبت و صدور اینترنتی گذرنامه، سامانه ترخیص اینترنتی خودرو، ثبت فقدان گذرنامه، سامانه ثبت سرقت وسایل نقلیه، استعلام وسایل نقلیه مکشوفه، استعلام وضعیت پرونده انتظامی و سامانه ثبت نام و آزمون آئین‌نامه اینترنتی را به صورت آنلاین انجام دهند.

هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.

براساس روزشمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روزهای ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.