خبر » سلامت
کد خبر : 32943
شنبه - 17 مهر 1400 - 12:40

نشست چالش‌ های روان‌ شناختی کودکان در همه‌گیری کرونا

این گفت‌وگو با حضور عاطفه کمالو روان‌پزشک و شکوفه موسوی روان‌پزشک اطفال، در ساعت ۲۰ یک‌شنبه ۱۸ مهر از طریق صفحه‌ اینستاگرام همایش سلامت روان و رسانه برگزار می‌شود.

نشست چالش‌ های روان‌ شناختی کودکان در همه‌گیری کرونا

همزمان با هفته‌ ملی کودک، دبیرخانه‌ همایش سالانه‌ سلامت روان و رسانه چند نشست و سخنرانی آنلاین را در محیط مجازی برگزار می‌کند که «۵۱ هزار سوگ کودکانه، همه‌گیری کرونا و چالش‌های روان‌شناختی کودکان» در روز یکشنبه ۱۸ مهر آغازگر این نشست‌هاست.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آوای جامعه، به مناسبت همزمانی هفته‌ ملی کودک (۱۶ تا ۲۲ مهر) و هفته‌ سلامت روان (۱۸ تا ۲۴ مهر) دبیرخانه‌ همایش سالانه‌ سلامت روان و رسانه، مجموعه‌ نشست‌هایی را با موضوع سلامت روان و کودکان برگزار می‌کند.

نخستین برنامه از این سلسله ‌گفت‌وگوهای زنده (لایو اینستاگرامی) به موضوع «همه‌گیری کرونا و چالش‌های روان‌شناختی کودکان در این دوران» اختصاص دارد.

این گفت‌وگو با حضور عاطفه کمالو روان‌پزشک و شکوفه موسوی روان‌پزشک اطفال، در ساعت ۲۰ یک‌شنبه ۱۸ مهر از طریق صفحه‌ اینستاگرام همایش سلامت روان و رسانه برگزار می‌شود، علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه، می‌توانند به نشانی‌ https://instagram.com/mental_health_media_unesco مراجعه کنند.

با توجه به طولانی شدن دوران پر استرس همه‌گیری و اثراتی که این دوران و چنین استرس‌هایی بر سلامت روان ما به‌ویژه کودکان دارد، شناخت چالش‌های روان‌شناختی این گروه سنی بسیار مهم است.

از سوی دیگر براساس آمار رسمی، بیش از ۵۱هزار کودک در ایران و بر اثر کرونا والدین خود را از دست داده‌اند. آمار و اعدادی که آثار ضربه‌های روانی وارد شده به کودکان در این دوران و ضرورت توجه‌ ما به سلامت روان آن‌ها را بیش از پیش نشان می‌دهد.

در هفته‌ ملی کودک نشست‌های دیگری نیز با موضوع محوری روان‌شناسی کودک و همچنین کودک و رسانه برگزار می‌شود که اخبار آن در روزهای آتی اطلاع‌رسانی می‌شود. ورود عموم خانواده‌ها، دست‌اندرکاران و علاقه‌مندان دنیای کودکان و… در این نشست‌ها آزاد است.

گفتنی است، امسال هفته‌ ملی کودک یادواره‌ی شهید علی لندی از ۱۶ تا ۲۲ مهر در سراسر کشور در قالب برنامه‌های اینترنتی و مجازی و همچنین جنگ‌های حضوری برگزار می‌شود.