خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 3225
پنجشنبه - 2 آبان 1398 - 19:22

هشدار درباره استفاده کودکان به عنوان مدلینگ در مهد کودک ها

بخشنامه ای مبنی بر اینکه هیچ مهد کودکی حق ندارد از کودکان به عنوان مدلینگ استفاده کند ابلاغ شده است.

هشدار درباره استفاده کودکان به عنوان مدلینگ در مهد کودک ها

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: تاکنون گزارشی درباره استفاده کردن مهد کودک ها از کودکان به عنوان مدلینگ نداشته ایم و تنها خبر این نوع استفاده مهد کودک ها از بچه ها را دیده ایم.

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت و گوی تلویزیونی درباره استفاده کردن مهد کودک ها از کودکان به عنوان مدلینگ گفت: تاکنون گزارشی در این باره نداشته ایم و فقط خبر این نوع استفاده مهد کودک ها از بچه ها را دیده ایم.

وی افزود:  بخشنامه ای مبنی بر اینکه هیچ مهد کودکی حق ندارد از کودکان به عنوان مدلینگ استفاده کند را ارسال کردیم و در این بخشنامه قید شده است که این کار غیر قانونی است و هیچ مهدی اجازه انجام این کار را ندارد.

وی در ادامه درباره شیوه نظارت بر مهد کودک ها گفت: سازمان بهزیستی چندین راه کار برای نظارت دارد که یکی از آنها اعزام اکیپ های ارزیاب به ویژه در ۳ ماهه اول شروع سال است که تعداد بچه ها بیشتر می‌شود. این اکیپ‌های کارشناس از همه مهد‌ها بازدید می‌کنند.

فرید خاطر نشان کرد : مردم اگر موردی مشاهده کردند به شماره پیامک ۳۰۰۱۲۳۳۳ پیامک دهند تا موضوع بررسی شود. وی افزود: بیشتر شکایات بحث شهریه مهدهاست  و درباره مدلینگ گزارشی نداشتیم.