حقوقی و قضایی » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 32077
سه شنبه - 23 شهریور 1400 - 08:45

۹ میلیون ایرانی در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت : از ۶۱ میلیون و ۵۵۴ هزارنفری که برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده اند کارت ۵۱ میلیون هفتصدو سه هزار شهروند صادر شده است.

۹ میلیون ایرانی در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت : از ۶۱ میلیون و ۵۵۴ هزارنفری که برای دریافت کارت ملی ثبت نام کرده اند کارت ۵۱ میلیون هفتصدو سه هزار شهروند صادر شده است.

به گزارش میزان، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال آخرین وضعیت صدور کارت‌های ملی هوشمند در کشور گفت: ۶۱ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۳۸۴ نفر تا نیمه شهریور برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند، که از این تعداد ۵۱ میلیون ۷۰۳ هزار کارت صادر شده است.

وی گفت: از این تعداد کارت صادر شده، ۴ میلیون و نهصد و هشتاد هزار کارت صادر شده تولید داخل است که با توجه به ظرفیت صدوری که در اختیار داریم با تامین بدنه و تراشه آن می‌توانیم ماهانه ۲ و نیم میلیون کارت صادر کرده واینگونه تا پایان سال تمامی افراد متقاضی می توانند کارت‌های هوشمند خود را دریافت کنند.

ابوترابی درباره دلیل تعلل صورت گرفته درباره صدور کارت‌های هوشمند گفت: چنانچه اشاره شد سازمان ثبت احوال این ظرفیت را دارد که در صورت تامین بدنه در مدت کوتاهی بتواند سایر کارت‌ها را صادر کند، اما عمده موضوع که مطرح می‌شود تامین اعتبارات مورد نیاز چاپخانه‌های دولتی برای انجام این فرایند است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۹ میلیون و ۸۵۱ هزار ۳۸۴ درخواست وجود دارد که کارت ملی آن‌ها صادر نشده است، پیگیری‌های لازم هم در دولت گذشته و هم در این دولت انجام گرفته است اگر دوستان ما هم بتوانند این ظرفیت را در حوزه بدنه در اختیار ما قرار دهند، در مدت زمان کوتاهی همه افرادی که ثبت نام کرده اند می‌توانند کارت‌های هوشمند ملی خود را تحویل بگیرند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت  :به هر جهت تمامی افرادی که برای دریافت کارت‌های هوشمند فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می‌توانند برای دریافت خدمات عمومی اقدام کنند چرا که بیش از ۲۰۰ مرکز ارتباط برخط با ما دارند و می‌توانند با استعلام احراز هویت انجام دهند، بیشتر بحث برای صدور کارت کاربردی کردن آن و بحث کنترل چشمی است چرا که هم اکنون نیز همه دستگاه‌ها در سیستمی هماهنگ با استفاده از بانک اطلاعاتی ما می‌توانند تمامی استعلامات را انجام دهند.