آژیر » خبر » سلامت » نبض جامعه
کد خبر : 3192
چهارشنبه - 1 آبان 1398 - 22:45

کشف ۱۵ میلیارد داروی تاریخ گذشته

رییس پلیس پایتخت از کشف بیش از ۳۰۰ هزار قلم داروی قاچاق و تقلبی در پایتخت خبر داد.

کشف ۱۵ میلیارد داروی تاریخ گذشته

رییس پلیس پایتخت از کشف بیش از ۳۰۰ هزار قلم داروی قاچاق و تقلبی در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در اجرای نخستین مرحله از طرح برخورد با داروهای تقلبی و قاچاق که در مقر مرکزی فاتب برگزار شد گفت: در اولین مرحله، طرح برخورد با داروهای قاچاق و تقلبی و جمع آوری دلالان و خرده فروشان دارو در نقاط مختلف پایتخت به ویژه در محدوده ناصرخسرو به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این طرح توسط پلیس امنیت اقتصادی اجرا شد افزود: در اجرای این طرح ۴۵ نفر که ۱۳ نفر آن از سرشاخه‌های اصلی قاچاق دارو بودند شناسایی و دستگیر شدند. همچنین ۳۲ نفر دیگر نیز دلال و خرده فروش دارو بودند.

رحیمی با بیان اینکه این داروها عمدتا تقلبی و تاریخ گذشته بوده و در مواردی داروهای کمیاب نیز در میانشان بود، گفت: همچنین همکاران من تعداد قابل توجهی تجهیزات پزشکی قاچاق را کشف کردند که عمده این تجهیزات غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته بود.

رحیمی ارزش ریالی این اقلام را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در مجموع ۳۰۰ هزار قلم انواع دارو شامل داروی بیماری‌های خاص، پودرهای بدن‌سازی، داروهای کودکان و ۲۵۶ هزار انواع تجهیزات پزشکی در این طرح کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از شناسایی ۱۵۴ داروخانه متخلف نیز خبر داد و افزود: متأسفانه افرادی در این داروخانه‌ها شناسایی شدند که با این افراد همکاری‌هایی داشتند که پرونده آن‌ها از طریق دستگاه قضایی و وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

رحیمی از شهروندان خواست که برای تهیه دارو به داروخانه‌های مجاز مراجعه کرده و به هیچ عنوان از واسطه‌ها، دلال‌ها و فضاهای غیررسمی دارو نخرند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون دستگیری‌های انجام شده در خصوص پرونده فروش سوالات کنکور نیز گفت: در این پرونده ۲۸ نفر دستگیر شدند.