آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 31582
چهارشنبه - 10 شهریور 1400 - 07:45

انهدام ۴۸ مرکز قمار در پایتخت

۵۷ دستگاه بی سیم‌ از اوباش کشف و ۴۸ مرکز قمار منهدم شدند که گردش حساب این‌ افراد میلیاردی بود، ۶۲ واحد صنفی که محل پاتوق ارازل و اوباش بودند، پلمب شدند.

انهدام ۴۸ مرکز قمار در پایتخت

رئیس پلیس پایتخت گفت: همکارانم در عملیاتی با اوباش درگیر شدند که ۲ نفر از آن‌ها مجروح و مجرمان فراری در استان مرکزی، دستگیر شدند.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح اقتدار پلیس امنیت پایتخت اظهار داشت: سومین مرحله طرح اقتدار را هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی برگزار کردیم، با توجه به هجوم مجرمان به فضای مجازی از این پس طرح اقتدار در فضای مجازی نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: ۳۲۰ نفر از ارازل و اوباش سطح دار، مزاحمان نوامیس، اوباش حامل سلاح غیر مجاز و گردانندگان مراکز فساد دستگیر شدند. ۱۰۵ نفر از افراد دستگیر شده اوباش سابقه دار، ۹ نفر حامل سلاح گرم، ۱۹ نفر در بحث مشروبات الکلی فعالیت داشتند و ۵۹ نفر از اوباش در بحث توزیع موادمخدر اقدام به فعالیت مجرمانه می‌کردند.

سردار رحیمی با بیان اینکه در این طرح ۸ قبضه سلاح جنگی و ۱۴۰ قبضه سلاح سرد کشف شد، تصریح کرد: ۲۵۸ قبضه شبهه سلاح کشف شد، تاکید می کنم خرید و فروش هرگونه سلاح و شبه سلاح جرم است و با این افراد با شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: ۵۷ دستگاه بی سیم‌ از اوباش کشف و ۴۸ مرکز قمار منهدم شدند که گردش حساب این‌ افراد میلیاردی بود، ۶۲ واحد صنفی که محل پاتوق ارازل و اوباش بودند، پلمب شدند.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نخ سیگار قاچاق و ۳۵ تن غذای فاسد حیوانات کشف شد، افزود: در بحث فضای مجازی ۵۸ نفر از گردانندگان سایت‌های تبلیغ اوباش گری و فروش اقلام ضد امنیتی و فروش دارو‌های غیر مجاز دستگیر و تارنماهایشان مسدود شد.

سردار رحیمی گفت: ۲۷ نفر از اوباش نوظهور فعال در فضای مجازی دستگیر و ۱۷ تارنمایی که اقدام به قمار و شرطبندی اینترنتی می‌کردند و ۱۱ فروشنده داروی کرونا شناسایی و دستگیر شدند، اعضای ۳ نفره یک باند اسکیمر با ۱۱۳ شاکی شناسایی و دستگیر شدند که بالغ بر ۳ میلیارد تومان‌کلاهبرداری کردند و همچنین ۶ نفر از متهمان حوزه کلاهبرداری اینترنتی در حاشیه اجرای این طرح دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: دیروز همکارانم در عملیاتی با اوباش درگیر شدند که ۲ نفر از آن‌ها مجروح و ضاربانی به سمت استان مرکزی متواری شدند که ظرف کمتر از یک ساعت با کمک پلیس استان‌های همدان و مرکزی دستگیر شدند.

وی افزود: اینکه مجرمان گستاخ و وقیح شدند شکی در آن نیست، برخی از اوباش پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد درگیری با ماموران ما داشتند، ما از دستگاه قضایی پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت تا با این گستاخی برخورد قاطع شود.

سردار رحیمی گفت: سرعت عملیات و تعداد آن در پلیس پایتخت نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است، ۱ درصد افزایش وقوع و ۲ درصد افزایش کشف جرم نسبت به مدت مشابه در سال قبل را داریم؛ لذا در حال حاضر پایتخت از نظر امنیتی و انتظامی در شرایط مطلوبی قرار دارد.