آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 31362
چهارشنبه - 3 شهریور 1400 - 09:00

مناسب سازی شهر برای معلولان، اولویت شورای شهر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت : مناسب‌سازی شهر برای معلولان و جانبازان از اولویت‌های شورای ششم است.

مناسب سازی شهر برای معلولان، اولویت شورای شهر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت : مناسب‌سازی شهر برای معلولان و جانبازان از اولویت‌های شورای ششم است.

به گزارش میزان، جعفر بندی شریبانی عضو شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به اولویت اقدامات مناسب سازی با هدف ایجاد شرایط مناسب برای تردد افراد کم توان (کهنسالان، کودکان، زنان باردار و معلولان)، توسعه شهر انسان محور و حضورپذیری شهروندان در سطح شهر تهران گفت: همه اقشار در شهر تهران به‌عنوان شهروندان باید از سوی مدیریت شهری مورد توجه قرار بگیرند، البته با توجه به جمعیت افراد کم توان در شهر تهران برای بحث مناسب سازی در شهر تهران اقدامات گذشته کافی نبوده و نمره قبولی نمی‌گیرد، لذا این موضوع باعث شده است افراد کم توان جسمی نتوانند از خدمات شهر تهران استفاده مناسبی داشته باشند و حق حضور در بسیاری از نقاط شهر از آن‌ها گرفته شده است.

وی افزود: البته در دوره‌های قبلی مدیریت شهری زحمات زیادی در این زمینه انجام شد، اما متاسفانه کافی نبوده است، یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری ششم بحث مناسب‌سازی شهر تهران برای معلولان و افراد کم توان جسمی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: شورای شهر تهران باید قوانینی را تنظیم و تولید کند که در حوزه شهرسازی و خدمات شهری الزاماتی به صورت قانونی باشد تا خدمات خوبی به افراد کم توان جسمی شهر تهران داده شود.

وی گفت: افراد معلول و کم توان جسمی هم اعضای جامعه هستند و حق استفاده از امکانات شهر را دارند و مدیریت شهری ششم تهران این موضوع را پیگیری می کند.