خبر » نبض جامعه
کد خبر : 31179
جمعه - 29 مرداد 1400 - 07:30

مسابقه عکاسی «بصیرت عاشورایی» در البرز

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد که به مناسبت ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی مسابقه عکاسی «بصیرت عاشورایی» در این استان برگزار می شود.

مسابقه عکاسی «بصیرت عاشورایی» در البرز

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد که به مناسبت ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی مسابقه عکاسی «بصیرت عاشورایی» در این استان برگزار می شود.

به گزارش گروه فرهنگی آوای جامعه،  علی علی اکبری، گفت: ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در ۵۰ بقعه متبرکه استان البرز با اجرای برنامه هایی همچون عزاداری، سخنرانی، رهروان زینتی، شیرخوارگان حسینی و احلی من العسل برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در دو سال گذشته تهدید کرونا، فرصت هایی را برای ما تبدیل کرد که یکی از آن ها برگزاری حسینیه های مجازی و تولید محتوا برای فضای مجازی و پخش آن از برخی شبکه ها همچون آپارات به صورت آنلاین می باشد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ، اظهار داشت: به طوریکه اکنون در ۲۰ بقعه متبرکه کانال فعال داریم که از جمله آنها در ۵ امامزاده شاخص تیم رسانه ای به صورت تخصصی در حال تولید و پخش زنده ویژه برنامه های آستان مقدس امامزادگان شاخص استان هستند.

علی اکبری یکی از ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در سال جاری را برگزاری مسابقه عکاسی «بصیرت عاشورایی»‌دانست و گفت: این مسابقه به منظور استفاده از جلوه های هنر بالاخص عکاسی در دو بخش حرفه ای و موبایلی را برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برای برگزاری این مسابقه توجه به فضای رسانه ای موجود با مشارکت تمام اقشار علاقمند به این فضا می باشد تا جلوه های عاشورایی را انتشار دهیم، افزود: این مسابقه با همکاری مرکز افق امامزاده حیدر (ع) کلاک کرج برگزار می شود .

رییس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، تعمیق بخشی نگاه مردم به محرم و شناساندن واقعه عاشورا از زاویه هنر به مردم آزاده جهان و تقویت و تبادیل تجربه های هنری میان هنرمندان فعال و توسعه و ترویج فرهنگ محرم ، عزاداری و زیباشناسی زوایای پنهان محرم را از اهداف برگزاری این مسابقه عکاسی عنوان کرد.

وی تصریح کرد: موضوعات منتخب این مسابقه محرم و شهدا، محرم و روضه های خانگی، محرم و شهدا، محرم و کودکان و نوجوانان، محرم و نماز ظهر عاشورا، محرم و جلوه های عاشورایی، محرم و نصب پرچم سردرب منازل، محرم و غذاهای نذری و دیگر موضوعات مرتبطی است که می تواند جلوه های عاشورایی را به نمایش بگذارد.

وی یکی از مناطقی که جلوه های خاصی را در عاشورا به نمایش می گذارد، بیمارستان ها برشمرد و گفت: کسانی که در خط مقدم این جنگ نابرابرانه که مبارزه با ویروس منحوس کرونا هست تلاش می کنند می توانند جلوه های عزاداری خوبی را رقم بزنند.

علی اکبری اظهار داشت : در دوران امام حسین (ع) تنها کسانی که اهل بینش و بصیرت بودند توانستند راه هدایت را از راه قاتل تشخیص دهند و پیام های این نهضت باید در قالب های مختلف و زبان روز بازنشر شود تا مردم استفاده کنند.

وی تاکید کرد: امروز جزو واجبات است تا این موضوعات را منتشر کنیم و روزآمد کردن و کاربردی کردن پیام های عاشورایی از اهداف اصلی ما است.

رییس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در مسابقه عکاسی بصیرت عاشورایی می توانند آثار عکاسی خود را تا پنجم شهریور ماه در چهارچوب منضمون های عاشورایی به دو صورت عکاسی و موبایلی به شماره واتساپ ۰۹۹۱۰۲۷۸۴۵۳ و در قالب فایل ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اختتامیه و معرفی برگزیدگان این مسابقه روز هشتم شهریور ماه برگزار می شود، گفت: به ۵ نفر برتر بخش حرفه ای و ۵ نفر برتر بخش موبایلی تابلوهای نفیس «یا اباعبدالله الحسین (ع)» از جنس مس که هر کدام بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد، اهدا می شود.