آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 31102
دوشنبه - 25 مرداد 1400 - 09:30

آثار نقاشی قهوه خانه‌ای روی دیوار رفت

نمایشگاه آثار نقاشی قهوه خانه‌ای با موضوع «خیالی نگاری عاشورایی» که روز جمعه  بیست و دوم مرداد ماه  افتتاح شد، هم اکنون در حال برگزاری است.

آثار نقاشی قهوه خانه‌ای روی دیوار رفت

نمایشگاه آثار نقاشی قهوه خانه‌ای با موضوع «خیالی نگاری عاشورایی» که روز جمعه  بیست و دوم مرداد ماه  افتتاح شد، در حال برگزاری است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، سال‌های سال باورهای مذهبی در مکان‌های عمومی چون حسینیه‌ها، تکایا و قهوه خانه‌ها توسط مداحان و نقالان و واعظان منتشر می‌شد، هر یک از این افراد آنچه در باورشان بود با شیوه‌های آمیخته به هنر و ادبیات و چاشنی احساس و مبالغه، به مردمی که گوش تا گوش نشسته بودند و چشم به دهان آن‌ها دوخته بودند عرضه می‌کردند.

نقاشان خیالی نگار نیز در این اماکن قلم به دست گرفته و آنچه از روایات می‌شنیدند، در ذهن پرورانده و به تصویر می‌کشیدند.

چندی است که سبک و شیوه نقاشی قهوه خانه‌ای با تکیه بر میراث گذشتگان احیا شده و هنرمندان جوان آثاری به شیوه قهوه خانه‌ای با مضامین آئینی و نظایر آن خلق کرده‌اند، از این رو به مناسبت ماه محرم شماری از نقاشی‌های قهوه خانه‌ای (خیالی نگاری) عاشورائی از آثار «نرگس عشقی» از روز جمعه، بیست و دوم مرداد ۱۴۰۰ در کافه فلسفه به نمایش گذاشته شده است.

علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰صبح الی ۲۲ از این نمایشگاه در محل کافه کتاب فلسفه واقع در خیابان نوفل لوشاتو نرسیده به چهارراه امیر اکرم بازدید کنند.