آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 30896
سه شنبه - 19 مرداد 1400 - 08:30

انبه، تمشک و شاتوت گران‌ترین میوه‌های تابستانه

گران‌قیمت‌ترین میوه‌های میادین در نیمه تابستان ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نیز ۴۸ درصد رشد قیمت داشته‌ است.

انبه، تمشک و شاتوت گران‌ترین میوه‌های تابستانه

فهرست گران‌ترین و ارزان‌ترین میوه‌های تابستانه میادین میوه و تره بار تهران در ۳ سال گذشته اعلام شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  در نیمه تابستان ۱۴۰۰ به ترتیب انبه با قیمت هر کیلوگرم ۴۱ هزار تومان و تمشک و شاه توت با قیمت هر کیلوگرم ۳۹ هزار تومان، گران‌ترین و هندوانه با قیمت هر کیلوگرم ۳۴۰۰ تومان و خربزه و گرمک با قیمت هر کیلوگرم ۶۹۰۰ تومان، ارزان‌ترین میوه‌های میادین میوه و تره بار هستند.

در نیمه تابستان ۹۹ نیز به ترتیب انبه با قیمت هر کیلوگرم ۳۶ هزار تومان، تمشک ۲۶ هزار تومان و شاه توت ۲۵ هزار تومان، گران‌ترین و هندوانه با قیمت هر کیلوگرم ۲۵۰۰ تومان و خربزه و گرمک با قیمت هر کیلوگرم ۳۵۰۰ تومان، ارزان‌ترین میوه‌های میادین میوه و تره بار بودند.

همچنین، در نیمه تابستان ۹۸، به ترتیب شاه توت با قیمت هر کیلوگرم ۲۸ هزار تومان، تمشک ۲۶ هزار تومان و انبه ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، گران‌ترین و هندوانه با قیمت هر کیلوگرم یک هزار تومان و خربزه و گرمک با قیمت هر کیلوگرم دو هزار تومان ارزان‌ترین میوه‌های میادین میوه و تره بار بوده‌اند.

گفتنی است، گران‌قیمت‌ترین میوه‌های میادین در نیمه تابستان ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ نیز ۴۸ درصد رشد قیمت داشته‌ در صورتی که ارزان‌ترین میوه‌های میادین در نیمه تابستان ۱۴۰۰ در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال قبل، ۴۵ درصد و نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۹۸، حدود ۳ و نیم برابر رشد قیمت داشته‌ است.