آوای شهر » خبر
کد خبر : 3023
یکشنبه - 28 مهر 1398 - 12:31

انتقاد از تکمیل نشدن مرکز نمایش هایی آئینی صبا

معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد تکمیل نشدن مرکز نمایش‌های آئینی صبا غفلت داشته در حالی که این پروژه بسیار حائز اهمیت است.

انتقاد از تکمیل نشدن مرکز نمایش هایی آئینی صبا

 سخنگوی شورای شهر تهران در تذکری که در صحن شورای شهر مطرح کرد، اظهار داشت: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد تکمیل نشدن مرکز نمایش‌های آئینی صبا غفلت داشته در حالی که این پروژه بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش فارس ، وی با اشاره به اینکه مرکز همایش‌های آئینی صبا در منطقه ۷ تهران واقع شده، گفت: این پروژه نیمه‌تمام، ۱۵ سال از آغاز احداث آن می‌گذرد و دارای کیفیت بالایی خواهد بود و در صورت افتتاح یک اثر ماندگار و با ارزش تهران تبدیل می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ضمن تذکر به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، گفت:‌ این پروژه ابتدای دهه ۸۰ به منظور ارتقاء نمایش‌های سنتی و مدرن در نظر گرفته شد و احداث آن با تکنولوژی‌های نوین مدنظر بود که حتی تا کنون نیز مرکزی با این ویژگی‌ها در پایتخت نداشته‌ایم.

عضو شورای شهر تهران بیان داشت: این اثر توسط معمار برجسته به نام فرهاد احمدی احداث شده و ۶ هزار متر زیربنا دارد که یک نمونه با ارزش معماری پایدار به حساب می آید. همچنین دارای سالن‌های تئاتر روباز است و می‌تواند مخاطبان زیادی را داشته باشد.

اعطا بیان داشت: این پروژه در محدوده باغ صبا است و پروژه مشارکتی به شمار می‌رود که با محوریت توسعه فضای فرهنگی در نظر گرفته شده ولی اکنون به دلیل مسائل مالی و حقوقی رها شده و در حال آسیب است.

وی با تأکید بر اینکه در بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران تعیین تکلیف این پروژه مدنظر قرار گرفته شده است گفت:‌علیرغم این مسئله و گذشتن ۷ ماه از سال تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته حتی رئیس شورای شهر تذکر داده‌اند ولی همچنان نسبت به اولویت‌های شورای شهر بی‌توجهی می‌شود.

اعطا خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری با اندکی پیگیری می‌تواند موانع مالی و حقوقی این پروژه را مرتفع کند.