آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 30116
شنبه - 26 تیر 1400 - 07:05

معرفی خدمات ارائه شده در دفاتر پلیس+۱۰

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید برای انجام کاری به یکی از مراکز دولتی مراجعه کنید اما ندانید که خدمت مورد نظر شما توسط کدام مرکز ارائه می‌شود. در این گزارش به معرفی خدماتی می‌پردازیم که دفاتر پلیس +۱۰ ارائه می‌دهند.

معرفی خدمات ارائه شده در دفاتر پلیس+۱۰

مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ خدماتی مانند تعویض گواهینامه و گذرنامه، خلافی خودرو، استعلام سوءپیشینه و صدور کارت هوشمند سوخت را دریافت کنند.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید برای انجام کاری به یکی از مراکز دولتی مراجعه کنید اما ندانید که خدت مورد نظر شما توسط کدام مرکز ارائه می‌شود. در این گزارش به معرفی خدماتی می‌پردازیم که دفاتر پلیس +۱۰ به مردم ارائه می‌دهند.

*خدمات مربوط به گواهینامه

یکی از این موارد خدمات گواهینامه شامل تمدید و تعویض انواع گواهینامه رانندگی و صدور المثنی است، افرادی که تاریخ اعتبار گواهینامه آن‌ها تمام شده و یا گواهینامه مخدوش شده باشد به طوری که مندرجات آن خوانده نشود، یا گواهینامه آن‌ها مفقود شده باشد، می‌توانند برای تعویض گواهینامه به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند. یکی دیگر از موارد تعویض گواهینامه تغییر وضعیت جسمانی فرد مانند عینک داشتن و نداشتن است. مدارک مورد نیاز برای این کار شامل:

اصل و کپی شناسنامه
ب- اصل و کپی کارت ملی
پ- کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس دقیق پستی محل سکونت دائمی
ت- اصل گواهینامه مربوطه
ث- دو قطعه عکس رنگی=

ج- اعلام گروه خونی
ح- پرداخت هزینه تعویض

*خدمات مربوط به گذرنامه

خدمت دیگر ارائه شده در این دفاتر صدور گذرنامه شامل اخذ مدارک متقاضی گذرنامه و ثبت اطلاعات در سیستم است. برای این کار باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید.

الف- اصل گذرنامه
ب- اصل شناسنامه و کارت ملی ایرانی
پ- چهار قطعه عکس جدید
ت- هزینه تجدید
ح- پر کردن فرم مربوط

*فهرست خدمات دفاتر پلیس +۱۰

موارد دیگری که برای انجام آن می‌توانید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنید شامل موارد زیر می‌شود:

خدمات اجرائیات شامل صدور صورت وضعیت خلافی خودرو
خدمات صدور و تمدید پروانه کسب (اماکن)
استعلام تشخیص هویت (سوء پیشینه کیفری)
ثبت درخواست­های مشمولین ( نظام وظیفه)
رسیدگی غیر حضوری به شکایات صورت وضعیت
صدور و المثنی کارت هوشمند سوخت
تغییر آدرس مالکان خودرو

*ساعت کار دفاتر پلیس+۱۰

گفتنی است که این مراکز شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۵ و روزهای پنجشنبه ۷:۳۰ تا ۱۲ دایر هستند. همچنین برخی دفاتر منتخب در استان‌ها در ایام تعطیل مانند نوروز و اعیاد و عزا آماده ارائه خدمات هستند.