آژیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 29958
چهارشنبه - 23 تیر 1400 - 07:45

نجات ۱۱۲ نفر در عملیات های فنی رهاسازی هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ۱۳ تا ۱۹ تیر ماه، ۷۱۷ ماموریت امداد و نجات در سطح کشور انجام شده، از نجات جان ۱۱۲ نفر از شهروندان در عملیات های فنی رهاسازی هلال احمر خبر داد.

نجات ۱۱۲ نفر در عملیات های فنی رهاسازی هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه از ۱۳ تا ۱۹ تیر ماه، ۷۱۷ ماموریت امداد و نجات در سطح کشور انجام شده، از نجات جان ۱۱۲ نفر از شهروندان در عملیات های فنی رهاسازی هلال احمر خبر داد.

به گزارش گروه حوادث و انتظامی آوای جامعه ، مهدی ولی پور درباره ماموریت های امداد و نجات از ۱۳ تا ۱۹ تیر ماه گفت: در این مدت ۷۱۷ ماموریت امداد و نجات در سطح کشور انجام که ۵۹ درصد ماموریت ها جاده ای، ۱۵ درصد در حوزه ارائه خدمات حضوری، ۱۲ درصد درباره حوادث شهری، هفت درصد امدادرسانی به حوادث کوهستان، حوادث دریایی دو درصد، آتش سوزی جنگل ها یک درصد و چهار درصد ماموریت ها نیز در سایر حوزه ها انجام شده است.

وی افزود: در این ماموریت ها به ۲۸۶۴ نفر از شهروندان امدادرسانی شد و ۳۸۷ نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل شدند و طی ۶۶ عملیات نجات فنی، ۱۱۲ نفر رهاسازی شدند و به ۸۸ نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری داده شد.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به مهم ترین حوادث در این بازه زمانی اظهار داشت :  در سه شنبه ۱۵ تیر ماه یک فقره واژگونی مینی بوس در محور پاوه به روانسر منجر به حادثه دیدن ۱۵ نفر شد که ۱۱ نفر مصدوم در محل حادثه درمان و چهار نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، همچنین در روز چهارشنبه، برخورد اتوبوس با سواری لیفان و تریلر ماک با کامیون در محور نطنز به کاشان منجر به حادثه دیدگی ۵۲ نفر شد که پنج نفر جان باخته و هشت نفر از مصدومین نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

ولی پور عنوان کرد:  در روز پنجشنبه هفته گذشته نیز یک حادثه غرق شدگی در سد خاکی شهرستان سیرجان گزارش شد که در این حادثه نیز ۳ نفر جان باخته و پس از انجام عملیات جست و جو پیکر هر سه شهروند کشف و به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

روز جمعه نیز واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در جاده قدیم بندرگز به کردکوی نیز حادثه آفرید که هشت مصدوم به جا گذاشت و سه نفر به علت جدی بودن مصدومیت به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین در همان روز وقوع زلزله پنج ریشتری در شهرستان نقده منجر به اعزام تیم های هلال احمر به کانون اصلی زلزله شد که خوشبختانه منجر به مصدومیت و جان باختن شهروندان نشد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در این مدت ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر نیز ۲۱ ساعت پرواز در قالب ۳۵ سورتی داشته است که در این حین ۵۱ نیروی عملیاتی به مناطق منتقل شده اند و ۵۰۰ کیلوگرم بار نیز جا به جا شد و چهار مصدوم حوادث نیز به بیمارستان ها منتقل شدند.

وی درباره زلزله های رخ داده در کشور گفت: از ۱۳ تا ۱۹ تیر ماه، ۳۸ زمین لرزه با قدرت بیش از ۲.۵ ریشتر در کشور به وقوع پیوست که بزرگ ترین آن ها زلزله پنج ریشتری نقده بود، در این مدت چهار زمین لرزه بین ۴ تا ۵ ریشتر، پنج زمین لرزه بین ۳ تا ۴ ریشتر و ۲۸ زمین لرزه با قدرت بین ۲.۵ تا ۳ ریشتر رخ داده است که خوشبختانه هیچ کدام خسارت جانی در پی نداشت.

 

*تنظیم کننده خبر در آوای جامعه:  راضیه بلالی