خبر » سلامت » نیمکت
کد خبر : 2993
جمعه - 26 مهر 1398 - 01:41

برنامه تبادل علم و فناوری در بخش سلامت

ششمین دوره برنامه تبادل علم و فناوری در بخش سلامت جایزه جهانی مصطفی (ص) ۲۰۱۹ از ۱۹ تا ۲۲ آبان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

برنامه تبادل علم و فناوری در بخش سلامت

ششمین دوره برنامه تبادل علم و فناوری در بخش سلامت جایزه جهانی مصطفی (ص) ۲۰۱۹ از ۱۹ تا ۲۲ آبان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری آوای جامعه،  محمد عبداللهی دبیر کارگروه علمی سلامت جایزه جهانی مصطفی (ص) گفت: استپ STEP مخفف (Science and Technology Exchange Program) اقدامی است که با مشارکت دانشمندان صاحب‌نام برای ایجاد گفتمان و هم‌افزایی در مسیر توسعه علم و فناوری و حل مشکلات جامعه به‌صورت یک همایش در یکی از کشور‌های اسلامی همزمان با جایزه جهانی علمی مصطفی (ص) برگزار می‌شود.

عبداللهی افزود: جایزه مصطفی (ص) به‌عنوان یکی از نماد‌های شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این جایزه که به‌صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، به اثری نوآورانه در مرز‌های دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه‌شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

دبیر کارگروه علمی سلامت استپ گفت: دوره‌های قبلی استپ به ترتیب در کشور‌های ایران، مالزی، عمان و پاکستان برگزارشده و ششمین دوره این برنامه در بخش سلامت همزمان با مراسم جایزه مصطفی (ص) ۲۰۱۹ میلادی در تاریخ ۱۰ تا ۱۳ نوامبر (۱۹ تا ۲۲ آبان) در دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت منتخبین اعضای هیئت علمی دانشگاه در قالب کارگروه همایش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه، معرفی علوم و فنون جدید و تخصصی در علوم پزشکی و نحوه همکاری عملی پژوهشگران در سطح جهان به‌صورت یک شبکه منسجم با در نظر گرفتن مسائل محیط‌زیست و مشکلات جامعه به‌عنوان دغدغه دانشگاه‌های نسل پنجم و ششم در پانل‌های تخصصی موردبحث قرار خواهد گرفت افزود: در این همایش حدود ۳۰ دانشمند صاحب‌نام از کشور‌های خارجی با مشارکت بنیاد جایزه مصطفی (ص) در تهران دعوت شده‌اند.

عبداللهی گفت: امید می‌رود این اقدام فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات علمی میان اساتید و دانشجویان فراهم کند و همچنین موقعیت فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های تخصصی آینده برای دانشجویان علوم پزشکی مشخص شود.