آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 2981
جمعه - 26 مهر 1398 - 01:00

آغاز طرح معاینه فنی داوطلبانه موتور خانه مجتمع‌های مسکونی

طرح معاینه فنی موتور خانه مجتمع‌های مسکونی و مراکز آموزشی داوطلب توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان در سطح منطقه ۲ آغاز شد.

آغاز طرح معاینه فنی داوطلبانه موتور خانه مجتمع‌های مسکونی

طرح معاینه فنی موتور خانه مجتمع‌های مسکونی و مراکز آموزشی داوطلب توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان در سطح منطقه ۲ آغاز شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر و با بیان اینکه توجه نکردن به بهینه سازی موتورخانه‌ها، آنها را به یکی از منابع عمده تولید آلایندگی در کلانشهر های کشور بدل کرده است که هر واحد آن می‌تواند سالانه ۵۰تن آلاینده تولید کند، گفت: امروزه یکی از منابع تولید آلودگی هوا در کشور، منابع ثابت مثل موتورخانه‌های گرمایشی، بخاریها، آبگرمکنها و نیروگاهها هستند که متاسفانه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند و در حالی که تجهیزات گرمایشی و سرمایشی از منابع مهم آلودگی هوا در کلانشهر ها بویژه تهران به شمار می‌روند، عمده تمرکز منتقدان به آلایندگی ناشی از خودرو ها معطوف شده است.

شهردار منطقه۲ تصریح کرد: برابر آمار منتشر شده متوسط مصرف سالانه گاز در ساختمانهای اداری و تجاری معادل ۲۶متر مکعب به ازای هر متر مربع است که با احتساب یک هزار متر مربع برای یک واحد اداری و تجاری، مصرف سالانه متوسط موتور خانه یک ساختمان معادل ۲۶هزار متر مکعب گاز است؛ بنابراین میزان آلایندگی ناشی از فعالیت هر موتور خانه معادل ۵۰تن درسال است که رقم قابل توجهی است.

کشت پور با تاکید بر اینکه اجرای طرح معاینه فنی موتور خانه مجتمع‌های مسکونی و مراکز آموزشی داوطلب توسط شرکت دانش بنیان اپلیکیشن آچاره علاوه بر « کاهش مصرف انرژی» توام با کاهش آلودگی زیست محیطی است افزود: بنابراین اقدام شهرداری منطقه ۲که توسط اپلیکیشن آچاره و به منظور افزایش کارایی موتور خانه‌های مجتمع‌های مسکونی و مراکز آموزشی داوطلب صورت می‌گیرد،گامی موثر در کاهش آلودگی هوا برداشته می‌شود.

وی اشاره به اینکه مشارکت شهروندان ساکن درمنطقه در طرح افزایش کارایی موتورخانه‌ها می‌تواند نقش موثری در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی داشته باشد، خاطر نشان کرد: آثار زیست محیطی این طرح بخصوص در ایام سرد سال به دلیل کاهش انتشار آلاینده‌ها و کاهش وارونگی هوا دیده خواهد شد.

گفتنی است این طرح در مرکز آموزشی نیمروز واقع در کوی نصر گیشا و با حضور اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،مسعود زندی معاون مدیر کل حفاظت محیط زیست تهران،رسول کشت پور شهردار منطقه ۲و جمعی از معاونین و مدیران آغاز شد.