خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 29611
دوشنبه - 14 تیر 1400 - 08:15

رونق کسب و کار با احداث شهرک فناوری‌های هوشمند

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: احداث شهرک فناوری های هوشمند دانشگاه پیام نور گامی در راستای رونق کسب و کار جوانان است و می تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد.

رونق کسب و کار با احداث شهرک فناوری‌های هوشمند

رئیس دانشگاه پیام نور با عنوان اینکه احداث شهرک فناوری های هوشمند دانشگاه پیام نور گامی در راستای رونق کسب و کار جوانان است و می تواند الگویی برای دیگر شهرها باشد، گفت: امروز بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا، با انتخاب شهرک های هوشمند، گام های موفقی در عرصه های علمی و اقتصادی برداشته اند و در دوران پاندمی کرونا نیز به خوبی نشان دادند که با اتکا به این شهرک های هوشمند و اقتصاد دانش بنیان صدمه ندیده و به درستی توانستند به شرایط ایده آل برسند.

به گزارش گروه دانشگاه آوای جامعه، محمدرضا زمانی، در مراسم امضای تفاهم نامه با شرکت عمران شهر پرند افزود: در شهرک های هوشمند، به دلیل استفاده گسترده از شبکه فناوری های هوشمند، دیگر محدود به مکان خاص نخواهیم بود و با توجه به گستردگی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و همچنین زیرساخت های الکترونیکی قوی این دانشگاه، می توانیم با احداث این شهرک  فناوری هوشمنددر شهر پرند، الگویی برای دیگر شهرهای کشور بوده و بسترهای اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: شهر جدید پرند بر خلاف بسیاری از شهرهای سنتی ایران، به دلیل زیرساخت های مدرن و استانداردهای شهری می تواند با سرعت بیشتری رشد کند و چنانچه با همکاری دانشگاه پیام نور، شرکت های دانش بنیان تاسیس شود، علاوه بر رشد چند برابری، الگویی برای دیگر شهرها خواهد بود.

محسن وطن خواهی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند نیز در این مراسم با اشاره به  رشد ۲۲ درصدی سالانه جمعیت شهر پرند گفت: دانشگاه پیام نور مشاور علمی شرکت عمران است و  تعامل دو جانبه بین این شرکت و دانشگاه پیام نور، می تواند در رشد همه جانبه این شهر و ایجاد بسترهای اشتغال بسیار موثر باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند تاکید کرد: دانشگاه پیام نور از این پس نقش مهم سیاستگذاری را عهده دار خواهد بود و شرکت عمران نیز در کنار این دانشگاه، در زمینه های مختلف نرم افزاری وسخت افزاری امکانات مورد نیاز دانشگاه را تامین می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: امضای این تفاهم نامه منشاء اثر خیر و در نهایت رونق کسب و کار جوانان  در سراسر کشور باشد.