آوای شهر » خبر
کد خبر : 2922
سه شنبه - 23 مهر 1398 - 20:21

تاکید بر مشارکت مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

تاکید بر مشارکت مردم برای کاهش آسیب های اجتماعی

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،   محمد رضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران طی حکمی سید مالک حسینی را به عنوان سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی منصوب کرد.

در ابتدای این جلسه جوادی یگانه با اشاره به اینکه شهرداری تهران بیش از مسئولیت خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی بار بر دوش گرفته است گفت : موضوع آسیب‌های اجتماعی موضوع مهمی است که امروز ضرورت دارد با بهره از نگاه مدیران تازه نفس مجددا برای این مهم برنامه ریزی کرده و سازمان دهی لازم را به عمل آوریم تا نتایج بهتری برای شهر و شهروندان حاصل شود.

وی با یادآوری این مهم که کودک‌کار مجرم نیست ادامه داد: باید به این کودکان آموزش لازم را بدهیم ضمن آنکه در کنار آموزش کودکان خانواده‌ها را نیز توانمند کنیم.

جوادی یگانه تصریح کرد: رویکردها باید اصلاح شود. پاک‌کردن چهره شهر با حذف آسیب های اجتماعی سامان دهی نمی شود، بلکه آسیب‌های اجتماعی باید از طریق مشارکت مردم، خیریه های اجتماعی، سمن ها و درگیر شدن رسانه ها کاهش یابند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: از جناب آقای مالک حسینی خواستم پس از قبول این مسئولیت موضوعات رفاه، مسئولیت پذیری اجتماعی و کار داوطلبانه در این سازمان گسترش یابد.

در ادامه این مراسم، سید مالک حسینی مدیرعامل جدید سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی نیز ضمن تقدیر و تشکر از حسن نظر معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در لزوم سامان دهی موضوع آسیب های اجتماعی در سطح شهر گفت : تحقق کامل نام سازمان در عملکرد آن امکان پذیر و البته ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه امروز مهم‌ترین و فوری‌ترین بحث در جامعه، موضوع آسیب‌های اجتماعی است خاطر نشان کرد: رسانه‌ها و افکار عمومی در باره این موضوع دغدغه مند هستند. لذا ما می توانیم با سرمایه انسانی با انگیزه و خلاق، این مهم را که از سخت ترین و مردمی ترین کارهاست به انجام برسانیم.

حسینی با اشاره به اینکه مدیرعامل سابق سازمان رفاه و مشارکت های اجتماعی، آقای محمدی از آسیب های اجتماعی شناخت دقیق و شایسته‌ای داشته اند و همراهی و استفاده از تجربیات وی می تواند راهنمای این مسیر باشد، از زحمات کارکنان این سازمان نیز قدردانی کرد و گفت : سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی یکی از مهم ترین سازمان‌های شهرداری است که دامنه خدماتش طیف وسیعی از شهروندان را تحت پوشش قرار می دهد. از همین رو خدا را شاکرم که در این مجموعه خدمت خواهم کرد و قطعا با همراهی همکارانم تحقق اهداف مشخص شده در تمامی بخش‌های این سازمان امکان پذیر خواهد بود.

گفتنی است این جلسه با حضور محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران، سیدنجم‌الدین محمدی مدیرعامل سابق سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، سید مالک حسینی مدیرعامل جدید این سازمان، محسن فتاحی مدیر حوزه ریاست معاونت اجتماعی شهرداری ، زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران ، شیرزاد دبیر مدیر ستاد مدیریت محله، ابوالفضل رفیع مدیرکل اداره امور فرهنگی، فاضلیان مدیرکل برنامه ریزی کنترل عملکرد، هادی ملکی مدیر حراست سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی، علی صادقی معاون حمایت های اجتماعی ، رمضان لطفی معاون کارآفرینی و توانمندسازی، مهری حاتمی سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری، داوود نوری معاون رفاه و مشارکت‌های اجتماعی، فاطمه گل‌محمدی مدیر مرکز نگهداری لویزان و دیگر مدیران و کارشناسان این سازمان برگزار شد.