خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 2915
سه شنبه - 23 مهر 1398 - 19:22

مهارت زندگی، نیاز آموزشی در مدارس است

آموزش مهارت‌های زندگی، فردی و اجتماعی، راه‌های شاد زیستن، خودباوری و عزت نفس از اولویت های نیاز آموزشی مدارس و جامعه امروز است.

مهارت زندگی، نیاز آموزشی در مدارس است

آموزش مهارت‌های زندگی، فردی و اجتماعی، راه‌های شاد زیستن، خودباوری و عزت نفس از اولویت های نیاز آموزشی مدارس و جامعه امروز است.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، مجتبی توسلی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری  منطقه یک تهران در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان شمیرانات که با حضور سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات، صادق صادق پور رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه یک و برخی مدیران مدارس برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: دروس تئوری و عملی نباید تنها محور آموزش به دانش‌آموزان باشد بلکه آموزش مهارت های زندگی نیز باید در اولویت های آموزشی قرار گیرد.

وی حضور مشاوران در مدارس را مورد تاکید قرار داد وگفت: حضور مشاوران در مدارس و همکاری با مشاورانی که از دانشگاه علوم بهزیستی برای کمک های اجتماعی به مدارس اعزام می‌شوند می‌تواند به شناسایی و حل مسائل و آسیب‌های دانش‌آموزان کمک کند و همچنین اطلاعات جامعی را تدوین و به مراجع مرتبط گزارش کنند تا مجمع‌های سیاستگذاری بتوانند برنامه‌ریزی صحیح و جامعی در خصوص مقوله های آموزشی داشته باشند .

توسلی با اشاره به پیشنهاد برخی مدیران مدارس در خصوص حضور دانش‌آموزان در جلسات تصمیم گیری برای آنها، افزود: حضور دانش آموزان در جلسات تصمیم‌ گیری مدارس می تواند حس مشارکت آنها را در امور مدرسه ارتقاء و به تبع در آینده نیز در مدیریت خانه و شهر موفق عمل کنند.

فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در این جلسه با تاکید بر نقش معلمان در کاهش آسیب‌های جامعه خاطر نشان کرد : اگر ارزش‌ها و هنجارها باور قلبی معلمان باشد به ‌راحتی می‌توانند این مفاهیم را به دانش‌آموزان منتقل و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

سیاوش شهریور تصریح کرد:‌ گفتمان و عملکرد ما باید اخلاقی و آموزشی باشد چرا که کودکان و