پیشنهاد سردبیر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 29125
چهارشنبه - 2 تیر 1400 - 07:00

ضرورت اتمام طرح‌های بر زمین‌ مانده توسط دولت سیزدهم

برنامه «ایران امروز»، میزبان علی باقر طاهری‌نیا ، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور، علی البرزی خبرنگار حوزه اجتماعی و فعال رسانه ای، مهدی عیسی زاده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم و حسن بنیانیان کارشناس اجتماعی و فرهنگی بود.

ضرورت اتمام طرح‌های بر زمین‌ مانده توسط دولت سیزدهم

بیستمین برنامه رادیویی انتخاباتی «ایران امروز»، میزبان علی باقر طاهری‌نیا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور، علی البرزی خبرنگار حوزه اجتماعی، مهدی عیسی زاده رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم و حسن بنیانیان کارشناس اجتماعی و فرهنگی بود.

به گزارش گروه رسانه آوای جامعه، بیستمین برنامه رادیویی انتخاباتی «ایران امروز»، میزبان علی باقر طاهری‌نیا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور، علی البرزی، خبرنگار حوزه اجتماعی، مهدی عیسی زاده، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم و حسن بنیانیان، فعال و صاحب نظر در حوزه اجتماعی و فرهنگی بود.

*ضرورت اجرای گام دوم انقلاب

علی باقر طاهری‌نیا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در برنامه ایران امروز به بحث برنامه‌محوری دولت سیزدهم و اولویت‌های اجتماعی و فرهنگی پرداخت و گفت: رییس جمهور منتخب در جهت اجرای گام دوم انقلاب قدم بردارد و اهداف و برنامه های خود را در این جهت قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه کلان نظام برنامه مشخصی است اما پاسخ دولت ها با توجه به گفتمانشان متفاوت می شود، وقتی دولتی نگاه و توجه اش مبارزه با فساد و برقراری عدالت است به طور قطع برنامه های خود را در آن مسیر قرار خواهد داد.

*ضرورت اجرای طرح‌های برزمین مانده

در ادامه این گفت و گوی رادیویی، علی البرزی، خبرنگار حوزه اجتماعی و فعال رسانه ای به موضوع برنامه پرداخت و گفت: در کشور برنامه های زیادی وجود دارد که دولت ها به دلایل گوناگون آن را اجرا نکرده اند.

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم در وهله اول, یکی از اولویت های اصلی خود را پرداختن به طرح های بر زمین مانده بگذارد.

بنابر اظهارات البرزی، درست است که دولت ها اگرچه گفتمانشان متفاوت است اما این تفاوت ها نباید باعث شود که طرح های گذشته دولت ها نیمه کاره رها شود.

*اشراف کامل رئیس جمهور منتخب بر مسائل کشور

در بخش دیگر این گفت و گو، مهدی عیسی زاده، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: بیمه بیکاری چالش بزرگ کشور است امیدواریم مجلس با همکاری دولت منتخب بتواند مسائل مربوط به این حوزه را رفع و رجوع نماید.

وی با بیان اینکه در بحث بیمه بیکاری و صندوق ها مشکلات اساسی وجود دارد، افزود: رییس جمهور منتخب خوشبختانه اشراف کافی بر این مسائل دارد و مجلس برای همکاری با دولت در خصوص رفع این مشکلات آمادگی کامل دارد.

*نیاز نظام اجتماعی کشور به خانه تکانی

در بخش حسن بنیانیان، فعال و صاحب نظر در حوزه اجتماعی و فرهنگی از دیگر مهمانان برنامه در این باره گفت: نظام اجتماعی کشور به خانه تکانی نیاز دارد و باید در سطح مدیریت کشور نگاه جدیدی به وجودآورد.

وی با بیان اینکه پایه های اقتصادی کشور دچار مشکل است و ۷۰ درصد اقتصاد دست واسطه گرها است گفت: امیدواریم دولت سیزدهم با نگاه جدید بتواند مشکلات و موانع را از سر بردارد و روزهای خوبی را برای کشور رقم زند.

گفتنی است، «ایران امروز» شنبه تا سه شنبه به تهیه کنندگی «عاطفه اقتداری» و اجرای «دکتر غلامحسین طاهری» ساعت ۱۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.