آوای شهر » خبر » گردشگری » نبض جامعه
کد خبر : 29081
دوشنبه - 31 خرداد 1400 - 07:00

تفاهم‌نامه شهرداری با ستاد اجرایی تسهیلات گردشگری

ستاد گردشگری شهرداری تهران در راستای تسهیل گری و ارایه خدمات مناسب برای استفاده گردشگران از ظرفیت های گردشگری در پایتخت،  تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی تسهیلات گردشگری منعقد کرد.

تفاهم‌نامه شهرداری با ستاد اجرایی تسهیلات گردشگری

ستاد گردشگری شهرداری تهران در راستای تسهیل گری و ارایه خدمات مناسب برای استفاده گردشگران از ظرفیت های گردشگری در پایتخت،  تفاهم نامه ای با ستاد اجرایی تسهیلات گردشگری منعقد کرد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه، انعقاد این تفاهمنامه با موضوع اشتراک گذاری ظرفیت های طرفین برای رونق کسب و کارهای گردشگری در تهران، میان ستاد اجرایی تسهیلات گردشگری و ستاد گردشگری شهرداری تهران انجام شده است.

ستاد اجرایی تسهیلات گردشگری با عنوان مجری طرح تسهیلات گردشگری مشترک بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک ملت با رعایت قانون عملیات بانکی بدون ربا، آئین نامه ها، دستورالعمل های اجرایی مربوطه، مقررات، ضوابط بانک مرکزی و نرخهای جاری، خدمات و تسهیلات ویژه سفر کارت ملت را در چارچوب قوانین وزارت گردشگری جمهوری اسلامی ایران ، در قالب بخش های گوناگون ارایه می دهد.

بر پایه این گزارش،  افتتاح حساب بانک ملت، معرفی برای ارائه پوزهای بانکی ملت و استقرار آن در کوتاه ترین مدت زمانی و بدون هزینه، معرفی جهت ارائه درگاه پرداخت اینترنتی به پرداخت بانک ملت از جمله خدمات بانکی است که در این قرارداد به عنوان خدمات بانکداری مطرح شده است .

همچنین مدیریت بازاریابی تسهیلات در این تفاهم نامه به گردشگران داخلی با همکاری شرکای تجاری این طرح، در چارچوب تسهیلات ارزان قیمت، با توجه به ضوابط بانکی به میزان ۳۰۰ملیون ریال همراه سود ۴% با بازپرداخت ۲۴ ماهه به عنوان کارت اعتباری گردشگری در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، تمامی تأسیسات گردشگری اعم از گردشگری سلامت شامل انواع کلینیک ها ومراکز درمانی و زیبایی ، گردشگری غذا شامل انواع رستوران ها فست فود وکافه ها،گردشگری بازار شامل انواع صنایع دستی محصولات فرهنگی هنری ،پوشاک ،گردشگری سرگرمی شامل انواع پارک های بازی ،مراکز تفریحی ،گردشگری هنر شامل انواع سالن سینما ،تئاتر،گردشگری تاریخی شامل انواع موزه ها، مراکز تاریخی،گردشگری علمی وآموزشی ،انواع خدمات جانبی گردشگری شامل بیمه ،امداد خودرو و سایر موارد مرتبط با حوزه گردشگری اعم از هتلها، اقامتگاه ها ،گردشگری علمی وآموزشی ،انواع خدمات جانبی گردشگری شامل بیمه، امداد خودرو آژانسهای مسافرتی، سایت های اینترنتی معتبر و سایر مراکز گردشگری مجاز که دارای پایانه (posو vpos) شرکت به پرداخت ملت هستند و به طورکلی در این طرح بیش از هزار و ۸۰۰ هتل و حدود ۴ هزار  آژانس مسافرتی و بیش از ۵ هزار تأسیسات گردشگری ارائه خدمت دارند.