ابلاغ شیوهنامه حمل و نقل مسافران هوایی دارای معلولیت
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور از ابلاغ شیوهنامه حمل و نقل مسافران دارای معلولیت و توانخواه به انضمام وظایف تفکیکی مدیران فرودگاهها خبر داد.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور از ابلاغ شیوهنامه حمل و نقل مسافران دارای معلولیت و توانخواه به انضمام وظایف تفکیکی مدیران فرودگاهها، شرکتهای خدمات فرودگاهی، شرکتهای هواپیمایی، دفاتر فروش بلیت هواپیما و وظایف مسافران دارای معلولیت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.
به گزارش گروه گردشگری و میراث فرهنگی آوای جامعه ، ابراهیم کاظمی مؤمنسرایی با اشاره به تفکیک وظایف در این بخشنامه درباره وظایف مدیران فرودگاهها گفت: آموزش کارکنان درباره نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت، هماهنگی با سازمانهای مربوطه برای حملونقل افراد دارای معلولیت به فرودگاهها و مهیا کردن شرایط حملونقل داخل فرودگاهها، فراهم کردن شیبراههها، مناسبسازی آسانسورها و کارگذاری درهای اتوماتیک، مناسبسازی مسیرها، تابلوها و امکانات رفاهی ازجمله وظایف مدیران فرودگاههاست.
وی درباره وظایف شرکتهای هواپیمایی عنوان کرد : رعایت دستورالعملهای پذیرش و حمل مسافر، دسترسی راحت و ایمن به صندلی در پرواز، همکاری در جانمایی فرد همراه، مهیا کردن وسایل توانبخشی موردنیاز افراد دارای معلولیت مثل ویلچر، استفاده از علائم مناسبسازی شده برای اطلاعرسانی در داخل هواپیما از وظایف این شرکتهاست.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسبسازی کشور درباره وظایف افراد دارای معلولیت گفت: در این بخشنامه اعلام وضعیت و نوع معلولیت به دفاتر فروش بلیت، تورهای هوایی و یا شرکت هواپیمایی در هنگام ذخیره جا و ارائه پاسخ صحیح بهمنظور تکمیل فرمهای مربوطه، رعایت شرایط و ضوابط تعیینشده شرکت هواپیمایی ازجمله مراجعه به پزشک معتمد و یا اخذ مجوز پرواز و ترخیص برای همراه مسافر معلول و توانخواه، حضور بهموقع در محل پذیرش مسافر و همراه داشتن مدارک و اسناد کامل از قبیل کارت شناسایی معتبر و سایر اسناد موردنیاز از وظایف افراد دارای معلولیت است.