خبر » نبض جامعه
کد خبر : 28943
چهارشنبه - 26 خرداد 1400 - 08:00

توزیع ۷۹ هزار وسیله سرمایشی بین نیازمندان

معاون اداری و مالی کمیته امداد از توزیع ۷۹ هزار وسیله سرمایشی بین نیازمندان خبر داد.

توزیع ۷۹ هزار وسیله سرمایشی بین نیازمندان

معاون اداری و مالی کمیته امداد از توزیع ۷۹ هزار وسیله سرمایشی بین نیازمندان خبر داد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه ، مجید باجلان، معاون اداری و مالی کمیته امداد در مراسم توزیع ۷۹ هزار دستگاه وسیله سرمایشی به خانواده‌های تحت حمایت که در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: از این تعداد ۵۵ هزار دستگاه کولر آبی در حال توزیع و ۲۴ هزار دستگاه کولر گازی در حال تهیه است.

وی عنوان کرد:  با توجه به گرمای زودرس هوا در بیشتر مناطق کشور و نیازسنجی انجام شده، توزیع این اقلام سرمایشی میان خانواده‌های تحت حمایت در سطح کشور با سرعت در حال انجام است.

معاون اداری و مالی کمیته امداد تامین وسایل ضروری زندگی مددجویان را از وظایف این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: برای تامین ۵۵ هزار دستگاه کولر آبی ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، در مناطق گرمسیر کشور توزیع کولر گازی پیش‌بینی شده است و به همین منظور ۲۴ هزار دستگاه کولر گازی برای مددجویان در این مناطق در نظر گرفته شده است.

وی با تقدیر از همراهی شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی محصولات سرمایشی برای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال اقشار محروم جامعه گفت: در تهیه این وسایل سرمایشی تاکید بر استفاده از کالاهای ایرانی و تولید داخل بوده و در مجموع ۵۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون اداری و مالی‌ کمیته امداد همچنین از توزیع ۱۴ هزار سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند و خانواده‌های تحت حمایت خبر داد و افزود: برای تهیه این تعداد جهیزیه‌ ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

باجلان از همراهی بنیاد مستضعفان و خیران و نیکوکاران در اجرای این طرح تشکر کرد و گفت:  این جهیزیه‌ها شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، گاز فردار، تلویزیون، ماشین لباسشویی اتوماتیک و جاروبرقی است.