خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 28796
یکشنبه - 23 خرداد 1400 - 10:30

وضعیت آموزش در مدارس عشایر

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: به ویژه در دو سال گذشته با توجه به اینکه آموزش ها حضوری بود و کلاس ها تعطیل نشد باعث شد بازمانده به آن معنا نداشته باشیم.

وضعیت آموزش در مدارس عشایر

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازمانده‌ از تحصیل در عشایر نداریم گفت: به ویژه در دو سال گذشته با توجه به اینکه آموزش ها حضوری بود و کلاس ها تعطیل نشد باعث شد بازمانده به آن معنا نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا سیفی ، با اشاره به روند آموزش دانش آموزان عشایر در سال تحصیلی گذشته اظهار داشت: معلمان عشایری در دو سال گذشته آبروی آموزش و پرورش را خریدند از این جهت که توانستند در مناطق صعب العبور و دور دست به صورت خودجوش در مناطق حاضر شدند و اجازه ندادند چراغ تعلیم و تربیت در ایام همه گیری کرونا خاموش شود.

وی افزود: خوشبختانه یادگیری در دانش آموزان عشایری تحول پیدا کرده است و بر اساس پژوهش میدانی در اطلس آموزشی که تهیه کردیم مشخص شد که یادگیری در دانش آموزان عشایری به علت برگزاری حضوری کلاس های درسشان تعمیق یافته و کاملا نهادینه شده است و مشکلی از بابت کیفیت آموزش و یادگیری وجود ندارد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به همین دلیل بازمانده‌ از تحصیل در عشایر نداریم گفت: تعدادی که در این گروه قرار می گیرند نسبت به جامعه آماری که داریم، اندک هستند. به ویژه طی دو سال گذشته با توجه به اینکه آموزش ها حضوری بود و کلاس ها تعطیل نشد باعث شد بازمانده به آن معنا نداشته باشیم و همان روندی که طی سال های گذشته وجود داشت تداوم یابد.

سیفی عنوان کرد:  کار دیگری که امسال وجود داشت این بود که طی چندین ماه با کمک مدیران آموزش و پرورش استان ها، ۶۰۰۰ مدرسه عشایری به طور دقیق رصد و مشخص شد چه تعداد از دانش آموزان که در این مدارس و به امکانات و ابزار هوشمند برای ادامه تحصیل مجهز هستند، چه تعداد اینترنت ندارند و چه تعداد حتی مقدمات اولیه مانند برق هم ندارند.

وی گفت : بر حسب رصد انجام شده، آموزش ها برنامه ریزی شدند و سال تحصیلی جاری بدون مشکل خاصی به اتمام رسید.