خبر » نبض جامعه
کد خبر : 27544
دوشنبه - 20 اردیبهشت 1400 - 09:15

پیش‌بینی ایجاد ۵۰ هزار شغل در طرح توانمندسازی و اشتغال آفرینی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز طرح توانمندسازی و اشتغال آفرینی این سازمان در سطح کشور خبر داد.

پیش‌بینی ایجاد ۵۰ هزار شغل در طرح توانمندسازی و اشتغال آفرینی

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آغاز طرح توانمندسازی و اشتغال آفرینی این سازمان در سطح کشور از اجرای سه‌گام آموزش، توانمندسازی و بازاریابی فروش محصولات برای تحقق شعار سال و نقش‌آفرینی بیشتر این سازمان در ارتقاء ظرفیت موقوفات و بقاع متبرکه در اشتغال‌زایی خبر داد.

به گزارش گروه رفاه و خدمات اجتماعی آوای جامعه،  حجت‌الاسلام‌ غلامرضا عادل در نخستین نشست طرح شمیم خدمت سال ۱۴۰۰ این سازمان با بیان اینکه طرح توانمندسازی و اشتغال آفرینی با شعار «هر خانه یک کارخانه» در جوار بقاع متبرکه و با استفاده از ظرفیت این اماکن در زمینه کارآفرینی و اشتغال افراد کم برخوردار در سال جاری به اجرا گذاشته می‌شود تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدی سازمان اوقاف در سه سال اخیر فعالیت‌های اجتماعی است که با تشکیل مراکز افق در امامزادگان در راستای تقویت و توسعه و تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی صورت گرفته است .

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه تا زمانی که ناهنجاری‌ها و معضلاتی مانند بیکاری، طلاق و اعتیادداریم فعالیت‌های فرهنگی تأثیرگذاری اندکی خواهد داشت افزود: طی جلساتی که برگزارشده بهترین بستر برای اجرای فعالیت‌های اجتماعی، امامزادگان و بقاع متبرکه هستند چراکه ائمه معصومین و امامزادگان نیز خودشان پیشگام در حل معضلات و رسیدگی به مشکلات و خدمات‌رسانی به مردم بوده‌اند.

وی عنوان کرد:  مراکز افق بقاع متبرکه در راستای همین رویکرد و با محوریت و اولویت آموزش و اشتغال آفرینی و حمایت از مشاغل خانگی راه‌اندازی شده است و  یکی از مصادیق پیام نوروزی رهبر انقلاب در مانع زدایی از فرآیند تولید و پشتیبانی از کارآفرینان، سازمان اوقاف است که می‌تواند در کنار دستگاه‌های دیگر هم‌افزایی داشته باشد.

مدیرکل اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف نیز در این نشست با تأکید بر نقش اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: ایران مهد هنری‌های بومی و سنتی و جذاب است اگر ما بستر و زمینه را برای هنرآفرینان و کارآفرینان فراهم کنیم و محدودیت‌های کرونایی هم از بین برود می‌توانیم در بستر اجرای طرح شمیم خدمت طی سه سال آینده ۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

همچنین در این نشست وظایف بخش‌های گوناگون سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای این طرح ملی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و مقرر شد ستاد عالی اجرای طرح شمیم خدمت در جلسه آتی با حضور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و چشم‌انداز این طرح بررسی شود.