خبر » نبض جامعه
کد خبر : 2725
سه شنبه - 16 مهر 1398 - 08:00

اعطای وام بدون بهره به دانشجویان محروم

معاون امور برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد مستضعفان از اعطای ۲ هزار وام بدون بهره به دانشجویان محروم کشور از ابتدای سال ۹۸ خبر داد.

اعطای وام بدون بهره به دانشجویان محروم

معاون امور برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد مستضعفان از اعطای ۲ هزار وام بدون بهره به دانشجویان محروم کشور از ابتدای سال ۹۸ خبر داد و گفت: دانشجویان واجد شرایط می‌توانند با معرفی صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت از این تسهیلات برخوردار شوند.

به گزارش آوای جامعه، خسرو مختاری با اشاره به حمایت‌های بنیاد مستضعفان از تحصیل دانشجویان مناطق محروم کشور، افزود: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲ هزار فقره وام بدون بهره به دانشجویان محروم اعطا شده است و تا پایان سال‌جاری تعداد وام‌های پرداختی به ۷ هزار فقره می‌رسد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، بنیاد مستضعفان در هر ترم به دانشجویان مجرد مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و به دانشجویان متاهل مبلغ ۸۰۰ هزار تومان وام پرداخت می‌کند.

معاون امور برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی بنیاد مستضعفان در خصوص نحوه و شرایط دریافت این وام برای دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشجویان مستعد مناطق محروم با معرفی صندوق رفاه وزارت علوم و وزارت بهداشت می‌توانند از این تسهیلات بدون بهره استفاده کنند.

مختاری خاطرنشان کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده برای رفاه حال دانشجویان، بازپرداخت تسهیلات ارائه شده، پس از اتمام تحصیل آغاز می‌شود و وام گیرندگان می‌توانند شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی با اقساط ۲۰ تا ۳۰ ماهه به بازپرداخت تسهیلات خود بپردازند.