خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 27222
دوشنبه - 13 اردیبهشت 1400 - 09:45

آغاز جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان

متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی به نشانی الکترونیکی farhangi. aut. ac. ir مراجعه کنند.

آغاز جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان

جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه‌های کشور با دبیری دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کارکرد.

به گزارش گروه دانشگاه آوای جامعه ، جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان با هدف ارتقا سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و فراهم آوردن زمینه‌ای برای انس بیش‌ازپیش دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن، نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی در محیط دانشگاهی برگزار می‌شود.

سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور در سه مرحله دانشگاهی در اردیبهشت ماه، سراسری در مهرماه و ملی در زمستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کارکرده است.

سی و ششمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان شامل ۹ بخش و ۴۰ رشته است، این جشنواره در سطح دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار می‌شود.

براساس دستورالعمل اجرایی جشنواره برگزاری مرحله دانشگاهی (بخش آوایی) جشنواره در اردیبهشت، خرداد و تیرماه سال جاری، آزمون رشته‌های حفظ بخش آوایی و نیز رشته‌های بخش معارفی، به‌صورت هم‌زمان در تیرماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، مهلت دریافت تمامی آثار بخش‌های هنری، پژوهشی، فناوری و ادبی این جشنواره نیز از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ اعلام شده است.

بر اساس تصمیم شورای سیاست‌گذاری این جشنواره، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌عنوان دبیرخانه مرحله سراسری سی و ششمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) انتخاب‌شده است.

همچنین سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سمت ریاست و مهندس سید جواد طباطبایی مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دبیر ستاد برگزاری جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاه‌های سراسر کشور منصوب شده اند.

بر اساس اعلام دبیرخانه مرکزی جشنواره، فایل‌های تلاوت (تحقیق و ترتیل) برگزیدگان دانشگاهی باید توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تا اول مردادماه ۱۴۰۰ به دبیرخانه مرحله سراسری (دانشگاه صنعتی امیرکبیر) ارسال شود.

متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی به نشانی الکترونیکی farhangi. aut. ac. ir مراجعه کنند.