آوای شهر » خبر » نبض جامعه
کد خبر : 2686
یکشنبه - 14 مهر 1398 - 15:21

برگزاری همایش سه سالگان حسینی در حرم امام خمینی(ره)

همایش سه سالگان حسینی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با حضور شهروندان و علاقه مندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت برگزار شد.

برگزاری همایش سه سالگان حسینی در حرم امام خمینی(ره)

همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش سه سالگان حسینی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با حضور شهروندان و علاقه مندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت برگزار شد.

به گزارش گروه شهری آوای جامعه،  این همایش هر ساله به یاد شهادت مظلومانه حضرت رقیه(س)، دختر سه ساله‌ی اباعبدالله الحسین(ع) در پنجم ماه صفر همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

سعید خال شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در باره هدف از برگزاری این همایش گفت: این همایش با هدف بزرگداشت نام آور سه ساله ای برگزار می شود که با وجود سن کم درس زندگی را برای زنده نگه داشت نام دین به همه انسان ها داد.
وی خاطر نشان کرد: حضرت رقیه(س) به یکی از اسناد مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت در قیام عاشوراست و این همایش با هدف آشنایی کودکان با واقعه کربلا برگزار می شود.

مدیحه‌سرایی نوگلان حسینی، اجرای دکلمه و قطعات ادبی،اجرای برنامه توسط حجت الاسلام راستگو و ارائه مشاوره کودک برای مادران از جمله برنامه های این همایش بود.

برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی از سال ۹۳ به همت هیئت رزمندگان اسلام و سازمان بسیج مستضعفین آغاز شده و در حدود سه سال است که سازمان‌های بهزیستی، شهرداری تهران، شهرداری حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، ناجا، راهنمایی و رانندگی، سازمان اوقاف رسانه ملی و نهاد‌های دولتی و مردمی دیگر در برگزاری این امر مهم همکاری می کنند.