خبر » نبض جامعه » نیمکت
کد خبر : 26634
چهارشنبه - 25 فروردین 1400 - 11:33

تاکید بر نقش افزایش موقوفات علمی در توسعه کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افزایش موقوفات علمی باعث توسعه همه جانبه کشور، خود کفایی، ناامیدی دشمنان و شکست تحریم‌ها خواهد شد.

تاکید بر نقش افزایش موقوفات علمی در توسعه کشور

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: افزایش موقوفات علمی باعث توسعه همه جانبه کشور، خود کفایی، ناامیدی دشمنان و شکست تحریم‌ها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی  در آیین افتتاح ساختمان جدید بنیاد فرهنگی البرز و موزه آثار مرحوم حسینعلی البرز افزود: هرگونه پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در نهایت باعث تعالی کشور خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف همچنین ضمن تبریک ماه مبارک رمضان که در آستانه آن قرار داریم، اظهار داشت : اگر امروز دچار گرفتاری و مشکلات ناشی از تحریم‌ها هستیم تنها به واسطه توسعه علم و فناوری می‌توان از آن خارج شد .

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی با تاکید بر بهره‌مندی از نسل جوان و با استعداد کشور گفت: جوانان می‌توانند از طریق علمی کشور را به قله‌های هدف برسانند. وی همچنین با تاکید بر تقویت بنیه علمی ایران اسلامی در سال‌های گذشته تاکنون از تلاش گران عرصه علم و فناوری قدردانی کرد.

در آیین افتتاح ساختمان جدید بنیاد فرهنگی البرز جمعی از مدیران  وزارت آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی از نخبگان علمی کشور حضور داشتند.

گفتنی است، بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای “جایزه بنیاد البرز” به همت مردی خیراندیش و نیک‌سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که در بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را (که تعدادی از آنها، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌های حاکمیتی و اجرایی هستند)، مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم در سال های گذشته در قالب همایش های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مدیران کشوری محقق شده است.